• sannapanna76

Sockiplast?

Har två tjejer som ska börja på nybörjar-gymnastik (lek, spring, kullerbyttor, balansgång etc). Rekommendationen är att de ska ha antingen gymnastiskor eller sockiplast, och jag tycker nog att sockiplast känns mest vettigt om de ska kunna slå kullerbyttor och flänga runt obehindrat.

Frågan är bara var man köper sockiplast? Har aldrig sett några i butik (fast jag har å andra sidan aldrig letat ).

Tips?

• Svar på tråden Sockiplast?
  • Ullis 10

Fins det? Mockasiner kanske? Barfota är de på vår..

• sannapanna76

Ullis 10 skrev 2009-05-06 09:44:05 följande:

Fins det? Mockasiner kanske? Barfota är de på vår..
    Jag vet faktiskt inte? Men mockasiner borde väl funka lika bra. Var finns det såna då tro?
  • sannapanna76

Ingen som vet om det finns just sockiplast nånstans?

• Jesster
    sannapanna76 skrev 2009-05-06 12:54:48 följande:
    Hmm... jag hittar inga sockiplast där..?
    Haha! Innan hade de ju sockiplast!? Jaja, tuffa barnkläder i.a.f.
    Jag har nog blandat ihop det med www.sockiplast.nu/
    Den som söker han finner - www.google.se
  • sannapanna76
    Jesster skrev 2009-05-06 13:07:20 följande:
    Haha! Innan hade de ju sockiplast!? Jaja, tuffa barnkläder i.a.f. Jag har nog blandat ihop det med www.sockiplast.nu/
    Ja, riktigt fina kläder!

Kul länk det där andra!
  • sannapanna76
    strojes skrev 2009-05-06 13:10:31 följande:
    kika på denna länk: strumpor.timarco.se och skriv sockiplast i sökrutan!
    Tack, där fanns ju faktiskt riktiga sockiplast. Skitfula, men det är de ju i regel.
  • Anders 470

Trött på att höra och läsa om fördommar och okunskap!
    Sockiplast....Nu mer BEACHSOX! Har inte mycket med den gamla modellen att göra mer än möjligt utseendet!
    Kommer att finnas att köpa inom snar framtid på flera ställen, De kommer att finnas i många olika typer och

Kvalliter/modeller!
    Vet av erfarenhet att ungdomar i dag tycker att BECHSOX är så bekvämt och använbart inom flera områden.
    "BEACHISAR" kan alla ha och använda ute och inne!
    Vanliga Sockiplast finns att köpa på välsorterade  sportbutiker!
    Mockasiner även de finns det för lite kunskap om, sockan kan vara tillverkad av ull / bomull eller frotté eller liknade, sulan undertill är ofta i mocka, sidan är nu mer tillverkad av något som heter kromspaltläder.
    Det är där den typiska sömen fäster sockan vid bottendelen. 
    Nowali tillverkar idag endast storlekar till barn.
    Polarn och pyret lika så, men har förstånd att göra det.
    Vi andra ungdomar och vuxna kan köpa över nätet från "MOCKLIS" ,"MOCCIS" eller söka på ÅRE SOCKAN från Skhoop! 
    Å du som nu säger att du tycker det är larvigt eller töntigt eller att man skulle få fotsvamp av att gå i några av dessa plagg........du har nog bara fått allt om bakfoten. HAHA! Om man nu går barfota så är det ju större chans att åka på fotsvamp och fotvårtor. sedan finns det utredningar som säger att det är bättre att barn och ungdommar INTE har väl utformade gymnastikskor på sig jämt, fot och ben får inte den träning de behöver.
    SÅ ni som VILL HA eller KÖPA "Sockiplast/Beachsox eller Mockasiner till era barn / ungdommar eller er själva gör det och bry er inte om alla som har fördommar.                

Svar på tråden Sockiplast?