• susandra

BÖRJAR kräkas i v. 30....?

Hej!
    Har efter lång tids kämpande blivit gravid och har haft en relativt enekl/lätt graviditet.
    Mådde illa i början, men kräktes aldrig.
    Är nu i vecka 30.

Men den senaste månaden har jag börjat må akut illa på mornarna (även om jag precis sitter och äter).'

Och idag kräktes jag också!
    (Jag åt inte direkt efter jag stigit upp idag...)
    Jag vet att det är helt normalt att kräkas om man inte får mat i sig snabbt på morgonen men jag vill ändå kolla om någon har varit med om liknande eller har annan teori eller tycker dte verkar onormalt...
    Att det kommer så sent i graviditeten, det är DET jag tycker är konstigt! 

Tacksam för några små svar!

Ha det bra!

S

Jag & min fru blir förhoppningsvis MAMMOR i juli!
  • Svar på tråden BÖRJAR kräkas i v. 30....?
  • CaCC

Jag mådde illa i början av graviditeten fram till vecka 15 och kräktes, sen vart det borta och nu kan jag kräkas ibland när som på dagen, kan provoceras fram av att jag försöker hosta upp slem, får sura uppstötningar eller av äckliga dofter. Jag är i vecka 34 nu och detta kom tillbaka vid vecka 28 eller 29 har jag för mig.
    Tror det har att göra med att magsäcken ligger väldigt tajt och blir påverkad av barnet i magen som trycker på den.
    Absolut ingen fara kan jag inte tänka mig.

• Eldfluga81

Hej jag e i veka 27+5 men haft turen att inte må illa eller kräkt under denna graviditeten, men då jag vänta min dotter tålde jag inte äta vissa saker som tex ost, rökta pålägg o vissa dofter gjorde bara saken värre..
    Jag försökte att ta de lungt inte stressa då jag åt o inte dricka för fort vilket funka rätt bra, men man kan även äta mindre men oftare, har du testat att ta någon frukt eller så på morgon??? de hjälpte mig på morgonen i alla fall..

• susandra

Eldfluga:
    Jag äter alltid ordentligt med frukost för jag är alltid jättehungrig på morgonen!
    Men just idag ville jag fixa en grej med en fisk i akvariet som var sjuk, så jag väntade med frukosten typ 20 minyter...

Men tack ändå för alla tips och råd!
    Känns ju skönt att dte verkar hyfsat normalt...

S

• keveli

ne men,,,med mina 2 tidigare söner kräktes jag nån stop..å nu är jag i v 18 å har inte mått något illa alla...men nu för bara nån dag sedan började jag må riktigt illa på morgonen...trodde amn bara gjorde det ibörjan men där ser man:D

• Senap

Ja, illamåendet kan komma tillbaka under den senare delen av graviditeten.
    Det beror vanligtvis på att man reagerar på att hormonerna ökar igen efter en viss tid.

My sugar is raw
Svar på tråden BÖRJAR kräkas i v. 30....?