Vilken hårfärg är dominant?
Hej!
Undrar vilken hårfärg som är dominant? Man har ju hört och läst att det är mörkt men det verkar som att det är rött som dominerar när man tittar på föräldrarna och nån av dom är rödhårig? Nån som vet?
Hej!
Undrar vilken hårfärg som är dominant? Man har ju hört och läst att det är mörkt men det verkar som att det är rött som dominerar när man tittar på föräldrarna och nån av dom är rödhårig? Nån som vet?
puff
Ja, det verkar som om rött hår ändå är ganska dominant! Min pappa är mörkhårig, men jag och lillebror fick rött hår. Väntar själv barn med en mörkhårig pappa, ska bli väldigt spännande att se om bebisen får rött som jag eller brunt som pappan.
Min man är rödhårig och jag är mörkblond. Dottern är blond. Får se hur tjejen i magen blir ;o).
okej, vad spännande :) för att varken på min sida eller min pojkväns sida finns det rödhåriga, bara mörka och ljusa men min pojkvän har rött/brunt skägg och mustach, mest rött men typ råttfärgat hår. kan det lilla spela in? tycker att det ska bli väldigt kul att se vilken hårfärg vår bebis får :)
puff