• biologiskaklockan

tips för fula badrumsgolv?

Hej jag är mkt intresserad av inredning och så och funderar lite på tips på hur man förnyar fula badrumsgolv på bra sätt.
    Jag har set ttvå lösningar å undrar hur de funkar.
    Den ena var sånt klickgolv som man har på balkongen.
    Nån som har det? Hur funkar det? M vatten å damm under platterna? Å hur gör man vid duschen man kan väl inte ha dem i duschen?

Sen har jag sett på nåt homestylingprogram att man har målat plastmattan. Tror d va nån särskild färg. Finns d d som man kan ha i badrum? Kök? Vanligt rum?

Kommer kanske flytta själv snartå misstänker att d blir plastmattor så kul att veta hur man enkelt kan göra om.

• Svar på tråden tips för fula badrumsgolv?
  • Maria40

Det finns ju också matta på metervara att köpa. Plastig & lite "bubblig" specialgjord för våtutrymment. Bara att ta bort, tvätta och lägga tillbaks.

• biologiskaklockan

ok var köper man sån? Finns d i olika färger?

• biologiskaklockan

du vet inte vad den heter?

• Maria40

Nej, vet inte vad mattan heter, tror jag sett det hos färghandlarn. Det finns i olika färger och mönster, kanske inte jättemånga men några iallafall.
    Kanske även hos stora byggvaruhus..Mattan är ungefär som tunn skumgummi i "stavar".

• LilaRos

Jag skulle satsat på "klick golv". Funderar på det till vårat badrum. Orange plastmatta är ju inte så hett precis :/

• biologiskaklockan

hehe nä...Men hur fungerar klickgolv om man har dusch
    Slutar man innan duschen då? Å hur ser det ut?

• LilaRos
    biologiskaklockan skrev 2009-05-06 13:06:51 följande:
    hehe nä...Men hur fungerar klickgolv om man har duschSlutar man innan duschen då? Å hur ser det ut?
    Jag tror att man kan lägga det i ducken med. Om jag inte minns fel så finns det speciellt klockgolv för badrum.. Tror till och med att dom lagt in det i äntkligen hemma för nått år sedan eller så.

Det är kanske lite bökigt när man ska storstäda och så men det är det nog värt..
  • juniblommor

Plattorna heter "Bergo plattor" och det är DURI som är leverantör.

Måla blir väldigt bra om man gör det riktigt, men det händer att man får bättra då och då i allafall....

• stardream

Man kan ju lägga mosaik på våtrumsmattan om den är gammal, mosaik leder inte kya så mycket som klinkers tex, men det kan bli halt

• mrsbygg

Jag kommer troligen lägga trätrall i badrummet! just för att bara förnya lite, och det är hur lätt som helst att lägga..

Svar på tråden tips för fula badrumsgolv?