• Anonym

dölja putmage efter graviditet?

Någon som har bra tips för att dölja en putmage? Sedan jag fick min son för 6 veckor sedan har magen putat så jag fortfarande ser gravid ut, inte kul. Så nu vill jag gärna ha tips hur man kan dölja den. Vilka kläder är bäst? Finns det kanske någonting som kan hålla in det lite? Gjorde kejsarsnitt så kan inte träna bort den ännu heller så då får jag försöka dölja den så länge istället. Är tacksam för alla tips över huvud taget.

• Svar på tråden dölja putmage efter graviditet?
  • Anonym (t)

För det första är det väl fullständigt normalt med putmage (och mer än så) sex veckor efter förlossning. Det är normalt upp till ett år efter.
    Men jag förstår vad du är ute efter.

Tunikor, både korta och långa, döljer ju bra om du är smal i övrigt.

Sen finns det ju slankande linnen och underklänningar på tex Lindex. Linnet från maidenform (finns på Twilfit och Lindex) är super om man vill hålla in lite.

Men du ska nog vara försiktig med sånt som håller inne väldigt mycket (typ gördlar och så) med tanke på att du faktiskt är ganska nyopererad.

• Anonym

Tack för att du ville svara. Tänkte inte så långt att det kanske inte är så bra med sådant som håller in för mycket. Men det där linnet ska jag absolut kolla upp. Och ska kolla efter tunikor också. Då kan man ju ha leggings eller så till istället för byxor så det passar ju bra eftersom jag fortfarande får använda mina gravidbyxor. Får på mig mina vanliga byxor lätt förutom över magen, där är det långt kvar.

Jag vet att mer eller mindre put är normalt en tid efter men borde det inte gå tillbaka lite i taget åtminstone? Som det är nu är den fortfarande lika stor som dagarna efter snittet.

• Anonym

Kom på en sak till angående kläder, vilka modeller är bäst för att magen ska se så platt ut som möjligt? I vanliga fall har jag mest rätt tajta kläder men det framhäver ju magen ännu mer nu.

• Xay1de
    Anonym skrev 2009-05-06 22:25:01 följande:
    Kom på en sak till angående kläder, vilka modeller är bäst för att magen ska se så platt ut som möjligt? I vanliga fall har jag mest rätt tajta kläder men det framhäver ju magen ännu mer nu.
    Jag måste tyvärr säga att jag inte hade det problemet du har efter att jag födde barn eftersom jag såg ut i princip som vanligt när jag kom hem från BB. Men jag har tränat väldigt mycket de senaste tio åren och jag hade jättemycket funderingar över det där när jag blev gravid. Kanske försöka hitta en lite högre byxa eller en med bred mudd på upptill som håller in magen lite. Nu vet jag inte om jag är ute och cyklar, men är det inte så att tvärrandiga kläder gör att man ser smalare ut?

Jag tycker inte om höga byxor, men har man en tunika eller en längre tröja över så syns det ju inte
  • SötFlöt

jag har också lite putmage, fick barn för 2 månader sen, jag har köpt ett linne på Gina tricot som är väldigt tajt men suger in magen jättbra Dom finns i rosa, orange m.m just nu..

Tänk också på att hållningen gör att magen putar mer eftersom man burit tungt så lång tid..jag ska börja träna magen o ryggen efter mina bäckenövningar kommit igång lite mer..

Lycka tills...PS. jag ligger 13 kg+ så finns noglite mage att få bort där..hihi

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ BF 25 Februari ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • Anonym

Tack, jag uppskattar fler svar!
    Innan hade jag platt mage så jag var så naiv att jag trodde jag skulle få tillbaka den efteråt. Känns som "alla" får platt mage direkt efter typ och själv går man här och ser gravid ut.
    Ska se om jag hittar några högre byxor som kan funka, ska kolla på Gina efter linne med. Får hoppas det funkar med kläder som håller in lite. Magen är liksom inte jättemjuk ändå, inte som fett. Jag har gått ner all vikt och ser ut som vanligt förutom just magen. Det känns lite töntigt att nojja över magen när man ändå har fått världens underbaraste bebis men man vill ju kunna må bra och känna sig nöjd själv med. Måste vara skönt att få tillbaks sin mage typ direkt, riktigt avis. Vi andra får väl kämpa lite. Lycka till du med SötFlöt, det kommer säkert gå jättebra för dig. Jag ska börja tänka lite mer på hållningen med.

• malar87

Jag fick min dotter för ca 17 månadersen med kejsarsnitt och jag har kvar min putmage i vissa kläder

• Anonym

Åh nej, jag vill inte ha kvar min längre än nödvändigt. Har du gjort något för att försöka få bort din? Är det lättare att få putmage efter kejsarsnitt eller spelar det ingen roll?

• Xay1de
    Anonym skrev 2009-05-06 22:55:25 följande:
    Tack, jag uppskattar fler svar! Innan hade jag platt mage så jag var så naiv att jag trodde jag skulle få tillbaka den efteråt. Känns som "alla" får platt mage direkt efter typ och själv går man här och ser gravid ut. Ska se om jag hittar några högre byxor som kan funka, ska kolla på Gina efter linne med. Får hoppas det funkar med kläder som håller in lite. Magen är liksom inte jättemjuk ändå, inte som fett. Jag har gått ner all vikt och ser ut som vanligt förutom just magen. Det känns lite töntigt att nojja över magen när man ändå har fått världens underbaraste bebis men man vill ju kunna må bra och känna sig nöjd själv med. Måste vara skönt att få tillbaks sin mage typ direkt, riktigt avis. Vi andra får väl kämpa lite. Lycka till du med SötFlöt, det kommer säkert gå jättebra för dig. Jag ska börja tänka lite mer på hållningen med.
    Självklart har man rätt att vilja känna sig snygg och fräsch trots att man är nybliven mamma. Själv störde jag mig sjukt mycket på mina enorma bröst när jag ammade. Dom var liksom överallt hela tiden...
  • Anonym

Ja alltid är det väl något man ska behöva störa sig på. Men hellre stora tuttar än stor mage.

Svar på tråden dölja putmage efter graviditet?