• Grizelda

Studentkläder?

Jag har två killar som tar studenten nu i juni, och jag tycker det är hög tid att börja planera ett och annat. Det största dilemmat för tillfället är vad de ska ha på sig? Båda vägrar ha kostym, vilket var det naturliga att ha på sig när jag var ung, men jag kan ju inte släppa iväg dem i trasiga jeans och tröja bara för att de själva har "noll koll" på vad som är lämpligt. Min gräns går vid att man har skjorta med krage, alltså inte t-shirt, när man är finklädd, men sedan vet jag inte. Så vad har man på sig nuförtiden? Nya jeans och vit skjorta? Ljusa byxor och skjorta? Slips? Inser att jag kommer billigt undan jämfört med dem som har student-tjejer, men killarna kan ju inte komma som lodisar...

• Svar på tråden Studentkläder?
  • Nyfiken gul

när jag tog studenten 1996 var det många som hade uddakvaj och chinos/vanliga finbyxor.

Vita skjortor blandades med  pikeskjortor/tröjor och andra finare skjortor. Jag tror till och med ett par stycken hade vita jeansskjortor på sig..

så kostym är långt ifrån nån självklarhet på en student...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Tyche82

När jag tog studenten -01 hade alla killar kostym och likaså när syrran tog studenten -05. Kanske beror på vilket program man gått och vart?

Så länge dom trivs tycker jag dom kan ha det dom vill på sig.
  • Mysfröken

Beiga, vita eller ljusgrå linnebyxor med lite tuffare kortärmad skjorta till?
    Min man har nån kortärmad, lite mer figurnära skjorta med typ tattueringsmönster på, tribals eller vad heter det. Kanske kan vara nåt om de inte gillar vanliga "gubbskjortor".

• Grizelda

Båda går program åt det estetiska hållet, så jag tror inte alla har kostymer. Tack för alla tips. Visst ska de trivas, men helst inte i mysbyxor och Che Guevaratröja. *suck*

• lottie88

Jag tog studenten förra året, dom killarna som vägrade ha hel kostym dom hade tex ett par svarta nya jeans och kavaj med en skjorta under.. eller vita nya jeans med antingen svart eller vit kavaj och skjorta=) och de e riktigt fint också=)

• Grizelda

Jag får kanske leta efter kavajer också, det blir ju lite mer uppklätt. Med jeans till finns det kanske en chans...

• lottie88

Ja de finns mkt fina både svarta å vita jeans=)

Svar på tråden Studentkläder?