• flippe­rkulan
    Äldre 6 May 13:34
    9279 visningar
    5 svar
    5
    9279

    Använda locktång - hur får jag lockar??

    Jag fick en locktång i present när jag fyllde år. Jag hr provat använda den men håret blir inte lockigt!?

    Jag har tjockt, flygigt/frizzigt hår. Plattar det och använder värmeskydd.

    Såhär gjorde jag när jag provade. Nytvättat hår, värmeskydd och lite curlsmousse i, torkade torrt med fön, plattade med plattång och provade efter det locktången. Håret lockade sig inte alls! Hur ska jag göra? Vill ju få fina lockar som håller iaf ett par timmar..

    Mina frågor:
    Hur ska jag göra, vad ska jag använda för att få stadga i lockarna? När jag lockar håret, ska jag sätta fast toppen stänga locktången och rulla upp håret eller ska man rulla upp håret och stänga den sist?

    Förvirrande men måste få veta!


    (¯`°?.¸ ღ♥ MAJA ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Använda locktång - hur får jag lockar??
  • flippe­rkulan
    Äldre 7 May 19:28
    #1

    *puttar upp*


    (¯`°?.¸ ღ♥ MAJA ♥ღ ¸.?°´¯)
  • flippe­rkulan
    Äldre 8 May 09:20
    #2

    Provar putta tråden igen..

    Åh.. måste verkligen få till det med lockarna.


    (¯`°?.¸ ღ♥ MAJA 080429 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Åsa skönhe­tsexpe­rten
    Äldre 9 May 10:02
    #3

    Hej!

    Tråkigt att du inte lyckades med lockarna! Jag är inte expert på hår tyvärr, men när jag stylar hår och ska använda locktång så har jag faktiskt inte så jättemycket produkter i håret. Självklart beror det på vad för slags hår man har, och vissa hår kräver mer produkter än andra. Måste du platta håret innan? Blir det för frizzy annars? När jag lockar hår så brukar jag använda lite Ellnett hårspray (den med röd etikett) på varje sektion och kamma igenom så slingan blir fin innan jag lockar den. (Har i lite stylingspray från Ghd innan eller Thickeningspray från B&B beroende på hårtyp) Ellnett är inget "klibbigt" hårspray så det funkar jättebra. Det blir fina lockar och håller bra. Om du måste platta håret innan du börjar, gör det, men prova spraya lite Ellnett på varje sektion innan du börjar locka.

    Lycka till!

    Mvh Åsa

  • Åsa skönhe­tsexpe­rten
    Äldre 9 May 10:05
    #4

    Hej igen,

    Glömde svara på din fråga ang. lock-teknik. Jag brukar snurra själva hårslingan runt locktången istället för att snurra själva locktången. Det beror lite på vad för slags lockar du vill ha. Du får prova dig fram och se vad du gillar bäst. Jag tycker det går snabbast så och gillar hur resultatet blir.

    Mvh Åsa

  • flippe­rkulan
    Äldre 11 May 20:47
    #5

    Tack för dina svar! Frågade en frisör och hon gav mig också tipset om att ha hårspray på slingorna innan jag lockar. Ska prova det.


    (¯`°?.¸ ღ♥ MAJA ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Använda locktång - hur får jag lockar??