• sarah

snapsvisor, skojlekar mm

Vi ska ordna en överraskningsfest till min svärfar som fyller 60 och jag efterlyser skojjiga saker till fest programmet.
    Jag har en del "snapsvisor" men har du någon avanligt bra så skriv gärna ner den.

Sen letar jag efter lite mer "lekvisor" för att få igång gästerna.
    Vet att det finns några där killar och tjejer sjunger var för sig. sen finns den där "My bonnie" där man ska resa på sig varje gång någon sjunger Bonnie men jag har inte texten till den...

Har du någon skojsig middags sån/lek/aktivitet eller även något man kan göra eftermiddagen som inte är för krångligt så snääälllllla tipsa mig.

Eferlyser även andra roliga saker man kan göra tex fotomontag och liknande.

• Svar på tråden snapsvisor, skojlekar mm
  • moa04

En lek som de flesta tycker är roligt oavsett ålder är norsk karaoke.
    Man spelar in låtar på en mp3 spelare eller bärbar cd och så lyssnar en person på låten i hörlurar och ska försöka sjunga låten för de andra som ska gissa vilken låt det är.
    Man kan tävla individuellt eller i lag beroende på hur många man är. Det blir roligast om låtarna är halvkända.

Det brukar bli många glada skratt!

• Auro

Djurleken är jätteskoj, lättar upp stämnningen rejält!

Alltså: alla runt bordet väljer ett djur med tillhörande läte och gest. (T e x katt: "mjau", gestikulera en svans.) Sen ska man i allt snabbare tskt anropa varandra med läte och gest. Den som blir anropad måste genast svara med sitt eget läte och gest, för att sen fort anropa någon annan, o s v. Svarar man inte eller gör fel eller inte anropar någon ny snabbt nog åker man ut. När en åkt ut, tas den platsen bort, alternativt får luta sig bakåt. Anropar någon den som åkt ut, åker den också ut! Sist kvar vinner!

Har man aldrig lekt den är det svårt och rörigt, såklart, men man kommer fort in det och skrattar småningom glatt! Några djurförslag: Kanin med örongest och snuttläte, elefant med snabelgest och trumpetljud, tiger med klösande-klogest och morr, snigel med ålande handgest och slem-ljud, fladdermus med fladdrande händer-gest och svischljud. Fortsätt hitta på själv!

Sen finns en hyfsat skojig snapsvisa (även om jag egentligen inte tycker om snapsvisor) där damerna och herrarna sjunger mot varandra i avrsin vers och sen tillsamans.

Först herrarna, med överdrivet djup röst: han var en stor en, han var en tung en, han hade istappar under pungen. Klong, klong, klong. (herrarna dricker)

Sen damerna, med överdrivet ljus röst: hon var så liten, hon var så frusen, hon hade istappar under musen/blusen. Kling, kling, kling.(damerna dricker.)

Alla, med respektive stämma: de var så unga, de var så kära, de ville genast på benen sära! Klong/kling, klong/kling, klong/kling. (alla dricker.)

Ha så kul.

Svar på tråden snapsvisor, skojlekar mm