• Sandypants

kan inte skaffa hund pga jobbet...

Jag är så inne på att skaffa hund då jag till 90% är ensam på ett kontor utan kollegor hela dagarna. Kanske en dag i veckan är det en person här och jobbar, och det är min pappa.

Jag har försökt allt. Sagt att jag ska hitt hunddagis när den är stor nog att klara sig själv och allt, men han VÄGRAR låta mig ha en liten hund här i ens tre månader eller så.

Dom är fula, låter mycket och luktar illa.
    Undra vad han har träffat för hundar?

Jag mår sjukt dåligt över det här då jag pluggat på om hund och i princip hittat den jag vill köpa. Men nu är det stopp.

• Svar på tråden kan inte skaffa hund pga jobbet...
  • Rottis77

ta med dig din pappa och titta på hundar, då ändrar han kanske uppfattning, säg inte innan var ni ska.

• fjonkan

Mmmm fast om det är en arbetsplats så får man allt följa dom reglerna även om det är pappa.....Tråkigt bara att han har den inställningen när det handlar om så kort tid med valpen där.

• Ekologiskt Godis

Är din pappa din chef eller?
    Du kanske kan ha hundvakt de dagar som han inte är på jobbet, för han kan ju inte klaga ifall du ser efter den o håller rent runt om den o så=)

• köttbullelydnad

Får ju ingen direkt helhetsbild mer än att din pappa arbetar på samma ställe? Hur ser det ut i övrigt? Bor du hemma eller i eget? Ekonomin? Tiden och energin utanför jobbet som hunden kommer kräva av dig? Etc, etc.

• The Man

Det är bara att gilla läget! Är det inte tillåtet med hund på en arbetsplats, så är det inte!!!!

Det är mycket här i världen som man tycker känns för j*vligt.... men man kan inte påverka allt.

Det gäller även din pappa.Hhan kanske personligen skulle kunna tänka sig att låta dig ha hunden med på jobbet, men även HAN kan vara styrd av regler och lagar som gör att han inte kan tillåta det!!!!!!

• CTMT

Säger so ovan - du måste respektera om man inte kan ha hund på arbetsplatsen.
    Och har du inte tid för hunden så ska du absolut INTE skaffa en hund heller. Det är inte rättvist mot hunden.

.¤:*¨¨*:¤. Crea Diem .¤:*¨¨*:¤.
  • Sandypants

Det är min pappas företag, jag är ansavrig på kontoret och han är mest ute och kör lastbil, förutom dom 10 procent han är här.

Självklart skulle jag aldrig skaffa en hund som jag själv inte har tid med.
    Därför är jag nere för att jag inte KAN köpa en hund för att tiden inte finns eftersom att jag inte får ha den här.

Dom enda lagarna han styrs av är att han HATAR hundar.
    Aja, inte mycket att göra :(

• CTMT
    Sandypants skrev 2009-05-07 12:06:24 följande:
    Det är min pappas företag, jag är ansavrig på kontoret och han är mest ute och kör lastbil, förutom dom 10 procent han är här.Självklart skulle jag aldrig skaffa en hund som jag själv inte har tid med.Därför är jag nere för att jag inte KAN köpa en hund för att tiden inte finns eftersom att jag inte får ha den här.Dom enda lagarna han styrs av är att han HATAR hundar. Aja, inte mycket att göra :(
    Tja... det finns nog andra direktiv uppifrån din pappas chefer som säger att husdjur inte är tillåtna på jobbet... Plus att det kan störa de som jobbar där i sitt arbete. Det måste du respektera, och acceptera.

Om du är så himla hundsugen, varför inte anmäla dig som volontär till något hundstall där du kan hjälpa till att sköta om hundarna och gå promenader med dem osv? På din fritid då du har all tid i världen att ägna åt djuret! :)
    Jag vet att djurhem är väldigt tacksamma för alla som vill hjälpa till på ett eller annat sätt!
    .¤:*¨¨*:¤. Crea Diem .¤:*¨¨*:¤.
  • drever

ja men man får ha pli på hunden så mkt stör dom inte faktist enda sóm kan vara jobbigt är för allergiker men om du nu är mkt ensam på kontoret är det en ypperlig ide med en liten vovve där sätt upp en lapp p kontors dörren bara så folk förvanas om en hund där innne. husse här hemma önskar Nemo fick följa med på hans kontor men inte då men barn får följa..hmm

• kimsi
    CTMT skrev 2009-05-07 13:21:14 följande:
    Tja... det finns nog andra direktiv uppifrån din pappas chefer som säger att husdjur inte är tillåtna på jobbet... Plus att det kan störa de som jobbar där i sitt arbete.
    Fast nu var det ju pappans företag och ts var den enda som jobbade där.
  • Sandypants

#10 Tack , så slapp jag säga det :)

• Lisun
    drever skrev 2009-05-07 15:02:29 följande:
    ja men man får ha pli på hunden så mkt stör dom inte faktist enda sóm kan vara jobbigt är för allergiker men om du nu är mkt ensam på kontoret är det en ypperlig ide med en liten vovve där sätt upp en lapp p kontors dörren bara så folk förvanas om en hund där innne. husse här hemma önskar Nemo fick följa med på hans kontor men inte då men barn får följa..hmm
    Hundar är djur, barn är människor! Ska man binda barn utför tycker du eller?
  • drever
    Lisun skrev 2009-05-08 14:48:13 följande:
    Hundar är djur, barn är människor! Ska man binda barn utför tycker du eller?
    ne men barn kan störa lika mkt som en hund det ja mena jösses var väll ingen som sa nått att binda vakrne hundar eller människor?
Svar på tråden kan inte skaffa hund pga jobbet...