• Ronja016

Få bort svett fläckar?

Får massa gula fula svettfläckar på mina ljusa tröjor, och på mina mörka blir det vitt av deo fast jag provar olika märken och låter den torka innan.
    Fläckarna får jag alltså under armarna, hur ska jag få bort dessa???

• Svar på tråden Få bort svett fläckar?
  • sommar2001

Jag använder linoljesåpa som jag "smörjer" in fäckarna med, låter det arbeta i ca 30 min innan jag startar maskinen, tvättar på 40 grader och då förevinner mina.

• Minikatt

Det skulle jag också vilja veta! Ser ju supersnuskigt ut, trots tröjan är nytvättad ser den sunkig ut.

• pimpim3

sommar2001, vart köper man denna linoljesåpa? Det verkar ju suveränt!

• Ronja016

Någon mer måste ju veta hur man får bort dessa, eller?

• JenJa

Är för med att man får bort med ättika men vet inte om den tar fläckar eller bara tar bort lukten

• VinterNoll2

Enligt damerna i programmet Rent Hus så ska man stryka på utspädd ättika innan tvätt. Det brukar väl vara en del ättika och en del vatten de kör med??
    Vet dock inte om det fungerar på kläder som man tvättat redan...

BF 6 maj 2009 - 9 dagars övertid
  • Leanbh
    JenJa skrev 2009-05-15 20:47:08 följande:
    Är för med att man får bort med ättika men vet inte om den tar fläckar eller bara tar bort lukten
    VinterNoll2 skrev 2009-05-15 20:58:54 följande:
    Enligt damerna i programmet Rent Hus så ska man stryka på utspädd ättika innan tvätt. Det brukar väl vara en del ättika och en del vatten de kör med??Vet dock inte om det fungerar på kläder som man tvättat redan...
    Jag tvättar all min vittvätt med en stor skvätt ättika (outspädd, häller direkt över tvätten inne i tvätt-trumman) och det tar bort både fläckar och lukt, om det är riktigt fula stinkiga fläckar låter jag dem ligga i blöt i en hink med ättika och vatten över natten. Brukar inte mäta upp, utan fyller hinken och häller i ättika på måfå, en stor dutt liksom!

Lycka Till!
  • Amathea
    Leanbh skrev 2009-05-15 21:05:42 följande:
    Jag tvättar all min vittvätt med en stor skvätt ättika (outspädd, häller direkt över tvätten inne i tvätt-trumman) och det tar bort både fläckar och lukt, om det är riktigt fula stinkiga fläckar låter jag dem ligga i blöt i en hink med ättika och vatten över natten. Brukar inte mäta upp, utan fyller hinken och häller i ättika på måfå, en stor dutt liksom! Lycka Till!
    Gäller de bara helvita plagg eller även vitt med kulört på?
    klorin bleker ju hela plagget, om man använder det, är de samma med ättika?
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Jonas & Miranda .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Leanbh

vet faktiskt inte, kanske prova med nåt plagg du aldrig använder?

• Amathea
    Leanbh skrev 2009-05-17 15:27:34 följande:
    vet faktiskt inte, kanske prova med nåt plagg du aldrig använder?
    Ja, får nog prova detta!
    Tack
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Jonas & Miranda .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
Svar på tråden Få bort svett fläckar?