Vilket tvättmedel är erat bästa?
Jag tycker att det är skitsvårt att tvätta riktigt rent. Kan ju ha med vattnet att göra men jag har inte hittat nån riktig tvättmedels favorit... Skulle vilja ha en som är bra för miljön också... Vad andvänder ni?
Jag tycker att det är skitsvårt att tvätta riktigt rent. Kan ju ha med vattnet att göra men jag har inte hittat nån riktig tvättmedels favorit... Skulle vilja ha en som är bra för miljön också... Vad andvänder ni?
Puffar, ingen som tvättar
Jo, här tvättas det.
Vi använder Grummes flytande tvättsåpa. Luktar gott, tar fläckar och är bra för miljön.
Vi använder bara Skona parfymfri. Tycker att det är effektivt, och det är väldigt snällt när man har parfymallergi.
EUROSHOPPER.....
Köper allt jag kan komma över som står euroshopper på...
Köper alltid Coop Extra. Billigt och bra miljöval. Kostar 12.90:- Köper alltid ett för vittvätt o ett för kulör.
Ocean dubbeldryg. Effektivt och dessutom väldigt miljöanpassat eftersom man bara behöver dosera hälften så mycket = mindre utsläpp, mindre frakter.
Det har bara blivit så att jag alltid köper Vias oparfymerade. Hade tänkt för längesedan att jag skulle börja med något mer miljövänligt, som t.ex Grumme. Men det går bara helt automatiskt, blir alltid samma. Nästa gång SKA jag köpa Grumme tvättsåpa!
Grumme pulver. Billigt, fantastiskt mot fläckar och luktar gott. Dessutom är det ett bra miljöval.
Synd bara att det kan vara lite svårt att få tag på.
Använder också Grumme tvättsåpa och är nöjd med det! På envisa fläckar sätter jag Yes handdiskmedel och låter torka in innan jag tvättar som vanligt i tvättmaskin.
hmm...är det bara jag som inte använder grumme??
Här tvättas det flitigt med skona och Via =)
Världens bästa barn skrev 2009-05-07 08:50:05 följande:
Willys fick bäst i test av Sydsvenskan, så det kör vi med
Skona kör vi med och är supernöjda med den.
Skona här med!
Skona och Neutral och snurrat ofta i maskinen. Numer är det Grumme pulver som testas i trumman. Nöjd med alla!
SA8, innehåller inga zeoliter och inga fosfater, tvättar rent o skonsamt för miljön...
Ariel flytande, typ enda som jag o sambon tål :)
willys color sensetiv kör vi på..är nöjd
vill bara säga att Skona o många andra miljövänliga tvättmedel innehåller Zeoliter som inte är så bra o man har känslig hud.
Skona är super..fått bland dem bästa i test dessutom.