• annie80

Tänder vid 4 månader?

Hej! Min tös e 4½ månad och jag tror at hon börjar få tänder. Är det tidigt eller normalt? Har för mig att dem inte ska komma förräns 6 månader.

Hon saglar mycket, gnäller mycket och ska tugga på allt. Gnuggar sina gommar mot varandra. Ser gulligt ut. =)

Hur lång tid brukar det ta från det att det börjar klia i gommen till dem ploppar upp?

• Svar på tråden Tänder vid 4 månader?
  • h04

Min Tindra fick vid 4 ½ månad

• Bebis

Det finns bebisar som föds med tänder så det vore inge konstigt alls om hon fick nu.

• melles mamma

japp p¨å sexmånadersdagen kommer tänderna på alla barn nej givetvis kan man födas med tänder lika väl som de kan ploppa upp i tvåårs åldern eller någon gång där immelan. tugga på allt och dregla kan de göra LÅNGT innan.

• Dinkanesh

Hanna har sin första på gång. Hon är 4 månader.
    Vanligare är väl att de kommer lite senare. Men som Bebis sa, det finns ju de som föds med tänder.

• annie80

melles mamma: tugga på allt och dregla har hon gjort länge, men först nu ha hon blivit gnällig med... hon brukar i normala fall aldrig gnälla om det inte är nåt...

• mom 2 3

Min ena dotter fick sin första när hon var knappt 4 månader. Men den andra fick sin första strax innan 5,5 månader. pojken var 6 månader tror jag....

• annie80

ok, så nu e det bara att vänta och se. spännande! samtidigt jobbigt när hon gnäller så mycket fast det inte är nåt....

• Laberg

Vår dotter är snart 7 månader och ännu har det inte dykt upp några tänder. I ca 2 månader har vi trott att dom är på väg, då hon dregglar väldigt mycket och ska bita på allt!!!!

• Ylle

vår fjompa fick sin första tand när hon var 3-4 månader.. tidigt, men inte ovanligt.

• Noran

Fabian var 4 månader. Han saglade lite och stoppade saker i munnen, men jag hade inte en tanke på att han skulle få tänder.

• Aangiee

det där är olika för alla barn. min son började med ''symptomen'' redan vid tre månaders ålder, så jag frågade på bvc. jag fick förklaringen att '' det behöve inte vara tänder på gång men det KAN vara det. det kan ta flera månader innan själva tanden 'spricker' upp, och under tiden så klias det och allt det där'... så det är fullt normalt!
    kolla på bvc, be de känna efter och titta och säga vad de tror

• Aangiee

ska tillägga att min son nu om en vecka blir 5 månader, och det har inte kommit upp någon tand ännu

• cornelias mamma

Cornelia var 4 manader, liksom jag...som bebis alltsa. min mamma fick sina forsta tander vid 3 manader! Ar olika for alla!

• mamsingenX4

Son nr 1 fick första tanden när han var 4½ mån
    son nr 2 när han var 4 mån
    son nr 3 när han var 5 mån

• Fragglerock

Min son började dregla i samma stund som han kom ut, å tänderna kom för två veckor sen. Han är 6 månader... :)

Svar på tråden Tänder vid 4 månader?