• Trixi8

Yoghurt eller banan diet

Någon som hört talas om yoghurt dieten? När man bara äter yoghurt och går ner en massa i vikt.

Någon som hört talas om banandiet? Bara bananer & kaffe (?) och man går ner en massa i vikt.

• Svar på tråden Yoghurt eller banan diet
  • Trixi8

över 70 klick och ingen som vet...

• Zixi

Vilken diet som helst fungerar om det bara är det man får äta. Om du påbörjar en kladdkaksdiet nu så kan jag GARANTERA dig att du gått ner i vikt om 4 veckor!

Man klarar inte att äta större mängder av något om man inte får variation. Sen vet jag inte om viktnedgången är värd ev bristsjukdommar man kan råka ut för.

• Trixi8
    Zixi skrev 2009-05-06 18:39:29 följande:
    Vilken diet som helst fungerar om det bara är det man får äta. Om du påbörjar en kladdkaksdiet nu så kan jag GARANTERA dig att du gått ner i vikt om 4 veckor! Man klarar inte att äta större mängder av något om man inte får variation. Sen vet jag inte om viktnedgången är värd ev bristsjukdommar man kan råka ut för.
    har redan prövat det där och nej jag gick inte ner. dieterna är en kompis som frågar om.
  • Zixi

Har du ätit endast kladdkaka varje dag i en månad???

• Trixi8
    Zixi skrev 2009-05-06 18:43:10 följande:
    Har du ätit endast kladdkaka varje dag i en månad???
    2 månader. testa det i min ungdom. gick inte.
  • 83Lovika

gå till viktväktarna, där får du äta både kyckling, potatis pasta osv osv och du går ändå ner i vikt.
    Man kommer snabbt in i tänket o behöver ej gå på möten varje vecka utan bara när man vill, om ens alls. På första mötet får du all info du behöver men det är klart att det är sporrande när man vet att man måste dit o väga sig

• Trixi8
    83Lovika skrev 2009-05-06 18:54:27 följande:
    gå till viktväktarna, där får du äta både kyckling, potatis pasta osv osv och du går ändå ner i vikt. Man kommer snabbt in i tänket o behöver ej gå på möten varje vecka utan bara när man vill, om ens alls. På första mötet får du all info du behöver men det är klart att det är sporrande när man vet att man måste dit o väga sig
    har vi båda testat, funkar inte...
  • linjes

Nja leva på fil eller banan? tveksamt till om det fungerar,du lär väl bli dålig i magen om inte annat Då kan man lika gärna köra pulver

Ät regelbundet små portioner och träna tror jag är bäst metod

• Zixi

mitt bästa tips för viktnedgång är att halvera kolhydratsintaget, eliminera rent socker och se till att inta minst 1msk olivolja per dag. kombinera med motion så bör ni gå ner i vikt

• linjes
    Zixi skrev 2009-05-06 19:05:08 följande:
    mitt bästa tips för viktnedgång är att halvera kolhydratsintaget, eliminera rent socker och se till att inta minst 1msk olivolja per dag. kombinera med motion så bör ni gå ner i vikt
    Får jag fråga vad olivoljan fyller för fuktion?
  • Zixi
    linjes skrev 2009-05-06 19:07:33 följande:
    Får jag fråga vad olivoljan fyller för fuktion?
    Om kroppen inte får i sig tillräckligt med fett så avstannar förbränningen. Att jag skrev olivolja är för att det är ett bra val av fett. Själv brukar jag ringla lite över sallad och färdiglagad mat (man ska inte upphetta oljan)
  • linjes
    Zixi skrev 2009-05-06 19:17:57 följande:
    Om kroppen inte får i sig tillräckligt med fett så avstannar förbränningen. Att jag skrev olivolja är för att det är ett bra val av fett. Själv brukar jag ringla lite över sallad och färdiglagad mat (man ska inte upphetta oljan)
    Aha tackar
  • Noncuro

Jag trodde att i dessa uplysta tider vet alla (mer eller mindre) att det finns inga bra banan eller andra mirakel dieter. Det handlar helt enkelt om att bryta gamla ät och icke motions vanor och ha tålamod.

Om du tror att det finns sådana dieter som man gå massor ner i vik av så blir du väldigt snabbt besviken när du kommer inse att man gå lika snabbt upp igen efter att dieten tar slut. För en dag tar sådana ohälsosamma dieter slut, när kroppen och psyket inte pallar med.

Gå med i Viktväktarna eller ta tag i ditt liv själv med sund förnuft och med hjälp från någon som har kunskap.

• Susanne905

De flesta dieter är bara bluff och båg, speciellt när det handlar om att hålla sig till en eller ett par saker att äta. Det är inte bra för kroppen och du gör mer skada än nytta.

Förstår inte att det finns människor som på blodigaste allvar tror att det skulle fungera för kroppen att bara trycka i sig bananer...

• Trixi8
    Noncuro skrev 2009-05-06 19:59:09 följande:
    Jag trodde att i dessa uplysta tider vet alla (mer eller mindre) att det finns inga bra banan eller andra mirakel dieter. Det handlar helt enkelt om att bryta gamla ät och icke motions vanor och ha tålamod. Om du tror att det finns sådana dieter som man gå massor ner i vik av så blir du väldigt snabbt besviken när du kommer inse att man gå lika snabbt upp igen efter att dieten tar slut. För en dag tar sådana ohälsosamma dieter slut, när kroppen och psyket inte pallar med. Gå med i Viktväktarna eller ta tag i ditt liv själv med sund förnuft och med hjälp från någon som har kunskap.
    det behöver de inte göra bara man ändrar sina vanor senare. har gått ner en masssa med pulver och inte gått upp ett enda gram på 3 år. och ändå är jag gravid nu.
  • Trixi8
    Susanne905 skrev 2009-05-06 20:30:14 följande:
    De flesta dieter är bara bluff och båg, speciellt när det handlar om att hålla sig till en eller ett par saker att äta. Det är inte bra för kroppen och du gör mer skada än nytta. Förstår inte att det finns människor som på blodigaste allvar tror att det skulle fungera för kroppen att bara trycka i sig bananer...
    det funkar med bananer...
  • Mint

För att bara leva på yoghurt eller bananer behövs väl inga instruktioner? Bara att sätta igång. Det är ju inte som att det behövs recept...

Om du startar en egen tråd för att dokumentera viktnedgången så lägg gärna in länken här i tråden, ska bli intressant att följa.

• Susanne905

Visst du går ner i vikt av att bara äta bananer, det förstår ju vem som helst med lilltån, men varför jaga en siffra så till den katastrofala gräns att man inte inser vilken skada det gör på kroppen? Att bara äta bananer eller gå på en pulverdiet ger inte alls mängden vitaminer/mineraler/kolhydrater/proteiner eller fetter som kroppen behöver. Varför inte läsa lite näringslära innan man ger sig i kast med diverse skadliga "dieter"?

• Trixi8
    Susanne905 skrev 2009-05-08 09:48:25 följande:
    Visst du går ner i vikt av att bara äta bananer, det förstår ju vem som helst med lilltån, men varför jaga en siffra så till den katastrofala gräns att man inte inser vilken skada det gör på kroppen? Att bara äta bananer eller gå på en pulverdiet ger inte alls mängden vitaminer/mineraler/kolhydrater/proteiner eller fetter som kroppen behöver. Varför inte läsa lite näringslära innan man ger sig i kast med diverse skadliga "dieter"?
    näringslära har jag redan läst och om jag nu skulle testa någon banan eller yoghurt diet sp skulle jag ta vitammintillskott.
  • Micke54
    Trixi8 skrev 2009-05-08 12:43:47 följande:
    näringslära har jag redan läst och om jag nu skulle testa någon banan eller yoghurt diet sp skulle jag ta vitammintillskott.
    Och exakt vartifrån skulle du få proteinet genom vitamintillskott?
    Banandiet måste ju lätt vara bland det dummaste jag hört hittills, ok att det finns frukterianer men då får man ju iaf variation vem fan vill leva på bananer? Lite trimgel en banadiet och en vibratone för sexpacket, Beach 2009 her i come!!

Kan inte förstå att det ska vara så svårt att äta i förhållande till vad man gör av med.
Svar på tråden Yoghurt eller banan diet