• ladyhawk

Varning för G3 Svenska AB / Kirby dammsugarförsäljare

De ringer hem och erbjuder gratis mattvätt, alt. sanering av säng eller möbel. De säger att de marknadsför kemtvätt i hemmet. "Kan man beställa mer tvätt mot betalning, om man är nöjd?" - frågar jag och tycker det låter praktiskt med tvätt av möblerna i hemmet. Jag blir misstänksam när tjejen lite motvilligt lämnar telefonnumret om jag behöver komma i kontakt med dem. Jag söker på internet efter G3 och på telefonnumret jag fått. Det går till G3 Svenska AB i Sundsvall. Jag söker på internet och hittar artiklar på DN.se, SVT.se och Konsumentverket om deras bluff att ta sig in i hemmen där de demonstrerar dammsugare i tre timmar, varav tvätten kommer allra sist. Dammsugaren kostar 33.000:- inklusive alla tillbehör. Detta strider mot marknadsföringslagen, att de inte berättar för kunden att det rör sig om försäljning av en produkt. Varning alla!

• Svar på tråden Varning för G3 Svenska AB / Kirby dammsugarförsäljare
  • Lilie

Jag har haft dom hemma och lyssnat på den flera timmar långa demonstrationen...
    När försäljaren till slut skulle göra matttvätten som jag var lovad, hävdade han att det inte var möjligt utan att sätta i en påse och om han gjorde det var jag tvungen att köpa dammsugaren.

Dessutom, det första försäljaren gjorde när han kom var att be mig skriva en lista på vänner som också vill ha en gratis matttvätt. Det är så dom skaffar nya "offer".

Jag håller med TS , varning varning !

Svar på tråden Varning för G3 Svenska AB / Kirby dammsugarförsäljare