• Dandelion

Hur byter man blöja på flyget?

Dum fråga kanske men man måste väl få ställa dem oxå.
    Jag har inte sett ngt skötbord på ngt flyg. Ni som flugit med era små hur gjorde ni på planet. Vecklade ut skötväskan på stolen? Finns ingen plats på toaletterna.

• Svar på tråden Hur byter man blöja på flyget?
  • Jessa med 3

Vi har bytt i knät om det bara varit kissblöja, men det finns faktiskt skötbord ombord - men de är små och det är minst sagt ganska bökigt. Men det går!

• lisenlil

Jag har flugit mycket med min tjej det finns skötbord på toaletterna men det är trångt.

• Dandelion

Aha, visste inte att d fanns på toaletterna. Ja hmm d lär ju va litet och trångt men jag byter nog hellre en bajsblöja därinne iaf. Min lilla son bajsar bara var tredje dag och då heter det duga (ehh) och d vill jag inte kladda med i kabinen (kissblöjor kan jag byta på stolen dock).

• Exi

ja det finns skötbord inne på toaletterna...såna man kan fälla ner...då vi flög fanns det dock inte på alla toaletter....

Flög med sonen då han var 2,5 så det var ju lite trångt på skötbordet....men antingen stod han, el så stod sambon utanför å langade det jag behövde =)

• CattaAndy

flög senast med ving igår och det gick super bra att byta på toaletten på planet som har ett skötbord, kanske lite plats med somsagt man behöver bara ha en blöja och servetter med sig in! lycka till

• AB79

Hej alla flygande mammor o pappor
    Som kabinpersonal ombord kan jag bara rekomendera att använda de skötbord som finns ombord=) Det är inte alla passagerare o personal som blir glada när det byts i sätena.... Även om det bara är nr 1 i blöjorna...;)

• chilipeppar77

Det finns en hylla man kan fälla ner på toaletten ovanför toastolen.

• Jessa med 3

AB79 - det har jag full förståelse för. Jag föredrar dock att hålla mig så stilla som möjligt på planet med ett så litet barn i sällskap - det kränger ju till ibland och känns minst sagt läskigt när man har armarna fulla av det finaste man har och inte kan hålla i sig i någonting när man går... Tror ingen tar skada av att jag byter en kissblöja i mitt eget knä och sen går och slänger blöjan på toa medan min man sitter kvar med bebben.

• saris2008

På toaletten, alla gånger vi har flygit både inrikes med sas och även utomlands med andra flygbolag har det funnits ett skötborn man kan fälla ned, men de är små, eller så har vi bett om att få byta längst fram när flygvärdinnorna håller till, eller där man går in, har aldrig varit några problem.

Svar på tråden Hur byter man blöja på flyget?