• Anonym (nojig)

Någon som gått NER i vikt av cipralex?

Jag har tappat en hel del i vikt på sista tiden. Eftersom jag är så jäkla hypokondrisk blir jag riktigt orolig när jeansen jag köpte i helgen sitter löst idag....
    Jag har ätit cipralex sedan 15/4 och har gått ner lite sedan dess....tappade en del innan också, men då mådde jag så himla dåligt att jag inte kunde äta.
    Finns det någon mer som gått ner?

• Svar på tråden Någon som gått NER i vikt av cipralex?
  • Anonym (nojig)

någon?

• Anonym

Men är det inte depressionen som fortfarande gör att du inte har så bra aptit?
    Jag blev illamående när jag började med Citalopram så jag fick byta sort.
    Men i Fass står det väl att Cipralex även kan ge viktnedgång? Det är svårt att veta vad viktnedgången beror på. Men fortsätter det likadant måste du kanske byta sort?
    Jag gick ner när jag började med Cymbalta, men vikten stannade av efter några veckor och så var jag tillbaka på min ursprungliga vikt igen.

• Anonym (en till)

Om cipralex är samma substans som cipramil så stämmer det på mig. Jag åt i några månader och tappade många kilon. Alla kvinnorformer försvann. Om det är till någon tröst så återfick jag min vanliga kropp kort efter att jag slutat med medicinen.
    (Jag slutade inte pga viktnedgången utan andra biverkningar.)

• Anonym (nojig)

Nja, jag tycker inte maten "smakar" precis. Det är inte gott, men jag äter....
    Småäter inte så mkt som jag gjort förr när jag mådde bra, men äter inte så lite att jag borde gå ner så mkt....
    Har försökt äta massor idag dock.
    Finns det fler som gått ner i vikt?

• Anonym (nojig)

puff.....

Svar på tråden Någon som gått NER i vikt av cipralex?