• Anonym (HJÄLP)

HJÄLP! Min 1,5-åring har fått i sig alkohol!!!HUR GÖRA?

Min dotter råkade ta mormorns vinglas, fastän mormor hade ställt det på fönsterbrädan. Min mamma trodde inte att hon skulle nå dit upp. Vi tittade bara bort någon sek och så ser jag att min dotter står och dricker ur vinglaset..!!!.Jag är jätte orolig!!!
    Hittar ingen info på varken apotekets hemsida, google eller sjukvårdsrådgivningens hemsida..
    Hur ska jag göra?? Hon kanske fick i sig en klunk eller mer....svårt o veta exakt hur mycket.
    dom tål ju endå inte så mkt dom små till deras små kroppar...Och varken alkohol, tobak eller narkotika hör ihop med barn!!
    Jag känner mig jätte oroligt....Hur ska jag göra??? Borde jag vara orolig??

Snälla ni, ingen kritik...vill bara ha råd o tips!

• Svar på tråden HJÄLP! Min 1,5-åring har fått i sig alkohol!!!HUR GÖRA?
  • Anonym

Ring till sjukvårdsupplysningen och rådfråga!

• deeeeee

En klunk är ingen fara. Håll bara flaskorna gömda väl i framtiden

• Anonym

Ring in på rådgivningen och hör vad dom säger, så slipper du oroa dig.

• Kryztina

Jag tror inte det är någon fara om det var så lite.
    Jag skulle inte göra något mer än att hålla henne under uppsikt.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.
  • Anonym

Det är nog ingen fara! Hon kanske sover bättre men direkt skadligt tror jag inte att en klunk vin är! Ring sjukvårdsupplysningen om du är orolig.

• AngelOfHarlem

Det är ingen fara med en klunk. Min kusin drack upp nästan ett halvt glas whiskey när han var liten för han trodde att det var äppeljuice. Han mådde bara lite illa och gick och la sig...

• Mallory

Mitt barn drack alkohol i julas, tack vare att min mans kusin ställde ett glas som såg ut som cola bredvid mina barns läsk glas....fy farao vad arg jag blev.....

men han överlevde och så länge man inte märker att barnet mår dåligt på något sätt tror jag inte att det är någon fara!

• Nillinsimim

en klunk är ingen fara, men se till att hon driker vatten så får hon ingen baksmälla =9

• Anonym (Been there)

Inte för att det är bra på något sätt att små barn dricker alkohol men ta det bara lugnt. Jag har själv druckit slattar ur whiskyflaskorna efter en fest som mamma och pappa hade när jag var 1 1/2 år (vill förtydliga att mor och far givetvis inte såg att jag fattat tycke för flaskorna). Det var inga problem, jag antar att jag sov lite djupare den natten men annars gick det bra.

Svar på tråden HJÄLP! Min 1,5-åring har fått i sig alkohol!!!HUR GÖRA?