• Nonkan82

Flytningar innan BIM

Hallå hallå!!!

Jag har BIM 16/5 och undrar lite om någon vet hur flytningarna brukar vara mellan ÄL och BIM om man är gravid?
    Har nämligen läst att man ska få rikliga flytningar när man är gravid, men jag verkar typ helt torr nästan... och det är tjockt och vitt. Fast verkligen inte rikligt...

Någon som varit gravid och lagt märke till flytningarna innan BIM kanske???

• Svar på tråden Flytningar innan BIM
  • fialia78

Jag har ungefär detsamma som du. Skulle också vilja veta.

• Nonkan82

Man blir ju lite orolig när det är så "torrt", eftersom jag läst att det ska bli mer och mer rikliga flytningar under en graviditet. Kan tydligen vara ett tidigt tecken på graviditet också, men innan BIM är det kanske ingen sån "produktion"

• Iinnea

kul, då ligger vi i samma båt! jag väntar också bim runt 16e men hoppas oändligt mycket på att det gick vägen för oss när jag hade ägglossning i helgen.

jag vet inte hur det ska funka riktigt än med alla symptom, man letar och letar och känner och känner efter så pass så tillslut har man alla symptom. kom ihåg att det kan ta ett tag innan allt (symptomen) kommer igång i en graviditet, så att du inte går runt och oroar dig för mycket :)

ska bli kul och följa din tråd och se hur den närmste framtiden sker sig för dig!

• Dodd Deluxe

här är en till "torris" på BIM+2... :/

• tulip79

Har BIM ungefär samtidigt som ni, den 14-15e. Har märkt att jag fått vitaktiga flytningar (märker bara det när jag torkar mig, inte i trosorna). Kan ju hoppas att det är ett tecken! Annars har jag bara lite småont i äggstockarna... Kan det vara nåt?!

• Maggiepuh

Jag hade inga flytningar alls när jag väntade sonen.

• Spartacus

högst individuellt! både från person till person och från graviditet till graviditet, så det kan man knappast gå på

stort lycka till till er alla!!

• Nonkan82

Linnea:

Vad kul att vi har BIM samtidigt! Ja eftersom ägget säkert inte fäst än så har man nog inte så mycket symptom, men man känner ju alltid efter lite extra =)
    Blir spännande att se om någon av oss känner annorlunda (mer symptom) nästa vecka!

Tulip79:

Har också lite ont ibland i nedre magen, men det har jag ibland under PMS också så man vet ju inte riktigt om det beror på tillväxt eller inte. Annars är mina bröstvårtor riktigt ömma och större än vanligt, men som sagt... det kan ju vara PMS =) Känner du nåt annorlunda med brösten?

• Vårflickan84

jag har mer flytningar än anligt nu...men är det verkligen ett symptom?
    jag har BIM på måndag =)

sen känner jag inte ett endaste dugg i brösten... =(

• Nonkan82

Vårflicka84:

Är du ovanligt trött eller nåt??
    Förra gången jag var gravid hade jag ingen aning om det förrän ca 2-3 dar innan mensen skulle komma, för då började jag få riktigt ont i brösten och metallsmak i munnen. Men sen när jag visste att jag var gravid så kunde det förklara den enorma trötthet jag känt samt mina småtjafs med killen =)

Då blev jag gravid direkt efter att jag slutat med p-piller och det var ca 7-9 dar innan ÄL, så jag trodde inte det var möjligt att ens bli gravid så tidigt. Kan tilläggas att jag i hela mitt liv haft regelbunden mens (28-29 dar).

Svar på tråden Flytningar innan BIM