• Nintendo

Leksaker till 8 mån?

Vår dotter är nu 8 månader och har börjat tröttna på de leksaker hon har som mest är för mindre bebisar. Allt som gör ljud och blinkar är roligt och som har småsaker hon kan pilla med men vi har inte så mycket sådant, så nu är det dax att handla lite men jag vet inte riktigt vad.
    Har era barn någon leksak h*n tycker mycket om som ni kan rekommendera?

• Svar på tråden Leksaker till 8 mån?
  • cloudberry79

I den åldern älskade min son bollar, vi har en boll som låter när den rullar, en favorit helt klart. En annan sak som han gillade var en sån där ringpyramid, alltså man staplar ringar i olika storlekar på en pinne. Han kunde inte stapla dem själv då ännu, men gillade att ta loss ringarna och tugga på dem

- - jag gillar inte de nya signaturerna - -
  • Susselur

min son gillar allt som inte e leksaker....som tex mjölkkartonger....grytor...köksredskap....behöver inte vara så avancerat alltid.. ....jo badankan e hans favvoleksak....

• Sencha

Sådana där plastburkar/bägare i allt mindre storlek som man kan stapla. Vi har haft kul i ett par månader med att vi bygger torn och han välter Dessutom kan man sitta och leka med dem en massa ändå, tugga på dem, stoppa dem i varandra etc.

0401 & 0807
  • Zirup

Jag håller med, bägare eller burkar är fantastiskt roliga här. Dottern brukar sitta och kolla in i dom eller prata i dom, blåsa i dom och göra ljud. Sen är alla tittutlekar skitskojiga, jag brukar "gömma henne" i IKEA-påsen, den där stora blåa plastiga, och leka tittut med henne. Ibland gömmer vi hennes leksaker i eller katten - jättespännande!

• Sencha
    Zirup skrev 2009-05-07 09:59:36 följande:
    Jag håller med, bägare eller burkar är fantastiskt roliga här. Dottern brukar sitta och kolla in i dom eller prata i dom, blåsa i dom och göra ljud.
    Jo precis, en massa sånt
    Han fick dem i julklapp, då var han 5½ mån. Han har haft kul med dem sedan dess. Men på förpackningen stod det att de är från 1½ år
    0401 & 0807
  • Quinny

Hon älskar bollar =) Annars har hon leksakståg som åker, blinkar o spelar melodier, den kryper hon efter o kan sitta och sysselsätta sig med länge.  Drag leksaker, tog upp en dragleksak efter storebrorsan som även den spelar melodi och blinkar, den sitter hon med och drar i snöret) gå-vagnen fick hon när hon var ungefär 8 månader. Stapelburkar, klossar. Och något som hon också tycker om är en leksak som står på golvet, som har små handtag längst upp, som hon kan dra sig upp i och stå å hålla sig i. Den har en stor knapp som man trycker på så spelar den en melodi, och blinkar, den står hon och trycker på om och om igen - verkar aldrig tröttna, men en annan tröttnar fort Enkla badleksaker är en favorit också, dom är ganska små och bra för små händer =)

• Quinny

en sak till jag kom på (som lillan sitter o sysselsätter sig med just nu) är en hink! =) hon sitter med den o plockar i och ur saker =) o typ såna där lådor med hål (vad dom nu heter) som man stoppar ner former i =)

hoppas ni hittar lite kul leksaker till tösen! :)

Svar på tråden Leksaker till 8 mån?