• Mam2ma

studiebidrag fråga ?

Vad jag har fattat så får man ingt bidrag i juni o juli.. men nu sa en kompis att man inte heller får nåt i december, stämmer detta????

försökt leta på csn-hemsida, men hittar inget!!

• Svar på tråden studiebidrag fråga ?
  • mirrebusan

har för mej att man inte får nått på sommaren, men har för mej att första insättningen från csn e högre så man får spara undan så man klarar sommaren ändå, nu var det ett tag sedan jag pluggade så de kan ha ändrats

• Tessie80

Pluggar du inget över sommaren så får du inget. Pluggar du över sommaren så har jag för mig att du får söka bidrag under sommaren separat. Jag pluggar nu och skulle inte få något för jag skulle vara ledig på sommaren. Ändrade mina planer och hörde av mig till dom så nu ska jag få bidrag för _hela_ min studietid. Ring till csn så fixar dom det.

• jagäraf

I december får man väl bara halft bidrag har jag för mig.

• thelifesaviour
    mirrebusan skrev 2009-05-07 09:23:17 följande:
    har för mej att man inte får nått på sommaren, men har för mej att första insättningen från csn e högre så man får spara undan så man klarar sommaren ändå, nu var det ett tag sedan jag pluggade så de kan ha ändrats
    Du får mindre pengar i december och i maj, men mer i augusti och januari. Juni och juli får du ingenting alls.
    i'm bound to get lucky baby or i'm bound to die tryin' / bob dylan
  • summertime123

på sommaren får du ju endast om du pluggar heltid under sommaren. december fick jag inte heller några pengar men fick mkt i början på januari istället, en vecka efter att nya kurserna hade startat.

• Mam2ma
    thelifesaviour skrev 2009-05-07 09:24:07 följande:
    Du får mindre pengar i december och i maj, men mer i augusti och januari. Juni och juli får du ingenting alls.
    ok, det var så jag fattade det från början.. men sen virrade min kompis till allt o gjorde mej osäker...
  • Tasano