Blomexperter - Mina Krysantemum dör!
Hur länge håller Krysantemum? Jag har planterat dom ute men många av dom dör just nu, skrumpnar ihop, hänger och kronbladen blir röda, medans vissa ser ut som när jag köpte dom fortfarande?!
Hur länge håller Krysantemum? Jag har planterat dom ute men många av dom dör just nu, skrumpnar ihop, hänger och kronbladen blir röda, medans vissa ser ut som när jag köpte dom fortfarande?!
Nån som vet ngt om detta?
Inte för att jag vet egentligen, men går det verkligen ha krysantemum ute nu? Är det inte lite för kallt? Kanske därför de inte mår bra..
Krysantemum ska klara sig så länge det inte är frost. Kan det vara skillnad i vattenmängden? Får de som dör i balkonglådorna mer eller mindre vatten än de som klarar sig i krukorna? Är det olika jord? Blåser det mer på balkonglådan?
Jag tycker det verkar konstigt om de skulle dö av blåsten... Finns det hål i både krukor och balkonglåda så överflödigt vatten kan rinna av? Dör hela plantan eller är det bara att den blommar över? Det kan ju variera lite mellan plantor hur långt de kommit i sin blomming.
Hoppas mysteriet löser sig!