• Jessican92

Hålen är igenväxta nästan

Gjorde 2 nya hål i öronen den 26e feb och tog bort dem i april ungefär efter 6 v då. Men de blödde och så så lät dem vara några dagar utan något i dem och så blev det en hinna i dem igen så fick jag inte genom öronhänget, provade några dagar senare igen och tryckte genom hinnorna så det började blöda så blev det skorpor igen så kom inte genom nästa gång igen, ska de blöda efter 6 v? :s .. Är de igenväxta nu eller kan jag göra något för o få igenom dem lättare? har provat vaselin o sånt men det gick inte bättre för det..

• Svar på tråden Hålen är igenväxta nästan
  • EllieMay

Jag tog hål i öronen för ca 7 år sedan.
    Har inte jag haft örhängen i på ca ett år får även jag hinnor, men dessa går att ta sig igenom och ja vanligtvis blöder det. Tar man hål i öronen ska man åtminstonde ha örhängena sitta i ett år så det läker ordentligt, då får man inte dessa hinnor lika lätt.
    Vill du behålla hålen så finns det inte mycket annat att göra än att sätta i örhängena och ha dem sitta där ett bra tag.
    Ska du göra detta så rekomenderar jag dig att använda örhängena du fick från percaren, oftast får man titan eller kirurgiskstål och dessa är inte lika allergi framkallande.

Älskade lilla plutt
  • Jessican92

Mina var av plast som jag fick av dem o dom är böjda så det går inte och få in dem nu.. ja men det går inte och få igenom dem alls... dom ska väl inte hunnit växa igen redan?

• EllieMay
    jessican22 skrev 2009-05-07 13:03:54 följande:
    Mina var av plast som jag fick av dem o dom är böjda så det går inte och få in dem nu.. ja men det går inte och få igenom dem alls... dom ska väl inte hunnit växa igen redan?
    Men köp vanliga titan örhängen som är raka, alltså ingen krökning på det man för in i örat. Böjda örhängen kan vara ett helvete särskillt när hålen är ny tagna.
    Älskade lilla plutt
  • Grannen

Ett tips är att använda handprit, kleta lite på örat innan du trycker igenom örhänget. Titanörhängen är som ngn skrev väldigt bra!

• EllieMay
    jessican22 skrev 2009-05-07 14:18:10 följande:
    Mjo får väl göra det, vad kostar dem ungefär vet du det?
    Ingen aning, du kan gå till en percare och höra efter om du får köpa dessa örhängen man får efter håltagning, kanske kostar runt hundra lappen. Men är superbra att ha hemma om man sedan byter över till silver,gulld hängen och man får någon reaktion. Då har man titan örhängen att sätta in, vilket i samband med bra rengöring gör att reaktionen snabbare går över.
    Älskade lilla plutt
  • EllieMay
    jessican22 skrev 2009-05-07 14:32:13 följande:
    Ska jag bara trycka då eller? >.< .. Aha okej, får väl göra det då, tack för svaret!
    Ja om du vill ha örhängen i öronen så är enda alternativet att trycka hål på hinnan alternativ perca om. Tyvärr tycker inte jag olja hjälper så att det går smidigare att få in örhänget, så därför är det jätte viktigt att sprita både örsnibben samt smycket som ska inte, glöm inte händerna.
    Älskade lilla plutt
  • EllieMay
    jessican22 skrev 2009-05-07 14:40:40 följande:
    Mjo men hatar ljudet bara när det går igenom, usch vad mesig jag låter haha
    hehe föreställ dig när jag gjorde detta med min näs percing hehe.
    nej men jag vet kåter inge vidare, men förhoppningsvis slipper du detta framöver om du har örhängen i konstant, eller bara gör uppehåll på några dagar.
    Älskade lilla plutt
  • linjes

Oj örhängen måste sitta i dygnet runt minst ett år för att hålen inte ska läka igen
    När du har tagit hålen måste du sköta om dom ordentligt med alsollösning så att dom läker

Jag skulle ha tagit om hålen

• Jessican92

Aha okej, kanske därför då :/ ..
    Ska fråga vad de säger i guldaffären då kanske, men lär nog få ta om dem.

• Grannen
    linjes skrev 2009-05-07 14:51:58 följande:
    Oj örhängen måste sitta i dygnet runt minst ett år för att hålen inte ska läka igenNär du har tagit hålen måste du sköta om dom ordentligt med alsollösning så att dom läker Jag skulle ha tagit om hålen
    Det stämmer absolut inte! Man kan när det läkt ta ur hängena på nätterna!
  • Grannen

Och att man ska asollösa stämmer heller inte, nu ska man inte snurra, inte tvätta med asol utan bara med tvål och vatten i duschen.

• EllieMay
    Grannen skrev 2009-05-07 16:13:02 följande:
    Och att man ska asollösa stämmer heller inte, nu ska man inte snurra, inte tvätta med asol utan bara med tvål och vatten i duschen.
    Precis finns ingen anledning att sprita hål som är läkta, lika lite som man spritar knän där man en gång i tiden haft ett sår.
    Räcker gott och väl med att rengöra i duschen, ta ur hängena nån gång ibland ifall det skulle sava och det fastnar och stelnar till på örhänget, så att man får bort detta.
    Precis som man gör med öriga smycken, man tvättar dem ibland. har haft ganska många percings och det enda som rekomenderats är en rengörings gel med alkohol i, minns inte vad den heter, men denna ska man använnda under tiden som hålen ska läka. har det läkt och är fint räcker vatten och tvål gott och väl.
    Älskade lilla plutt
Svar på tråden Hålen är igenväxta nästan