• Anonym

Koagulerat blod efter förlossning

Jag födde min son för tre veckor sedan, och fick igår världens blödning med massa småklumpar i, åkte in till gynakuten..o väl där så kom det ut världens största slemlump, typ 15x10 cm :o hur som helst..dom konstaterade att jag har koagulerat blod kvar i livmodern som måste ut. Jag har fått Methergin att ta 3 ggr dagligen i 3 dagar...har tagit första pillret nu och är livrädd att det ska börja störtblöda eller att jag sa få ont i magen :(

Är det någon annan som tagit dessa piller o kan berätta hur det gick?

• Svar på tråden Koagulerat blod efter förlossning
  • Anonym

Har tagit dom efter en abort då allt inte kom ut. För mig började dessa inte verka direkt, utan det tog nästan hela kuren innan jag började blöda ordentligt o allt kom ut.

• Anonym

Ok, tack för svar. Hoppas det inte blir så för mig :/

• Anonym

hur länge blödde du förresten?

• Anonym

Menar du efter aborten?

Kommer jag inte riktigt ihåg, tror det var nästan en månad. Gjorde aborten och blödde inte alls mycket. 2 dagar senare fick jag tabletterna då jag själv ringde in o sa att jag tyckte det kom för lite blod o klumpar. Tog dessa i 3 dagar o sedan började jag blöda massa o fostret kom ut, sen blödde jag ganska lite i ca en månad.

• Ofir1

Jag hade kvar klumpar av koagulerat blod i livmodern, 2 stycken om 200 ml respektive 300 ml. Jag hade hemska (efter)värkar tills de kom ut och ut kom de när jag fortfarande var på förlossningen. Sen fick jag en spruta i låret för att livmodern skulle dra ihop sig (det var för att den inte gjort det som det bildades klumpar). Efter sprutan så gick det över ganska snabbt och jag tror inte att jag blödde ovanligt mycket efteråt eller hade ont. Ont gjorde det däremot innan jag fick sprutan.
    Men de där tabletterna kanske är något annat än sprutan jag fick? Vet inte om det är jämförbart.

Hoppas det går bra. Om de inte sagt något så är det nog ingen fara.

Svar på tråden Koagulerat blod efter förlossning