• sockervadd1

Jag undrar om era 10 månaders kan stapla klossar?

Jag undrar om era 10 månaders kan stapla klossar?

Min lilla flicka tar och slänger dem i golvet eller stoppar i munnen..HVår flicka koncentrerar sig på det istället. ;)

• Svar på tråden Jag undrar om era 10 månaders kan stapla klossar?
  • Imox

nepp inte stapla, fat sånna "burkar" man kan bygga torn av lägger han i varandra iaf två en stor och en liten hihi

• Xay1de

Harry blir ett imorrn och han staplar och sorterar saker i storleksordning på golvet, men han staplar inte saker på varandra om man säger så, har gjort så här i kanske en månad, men nu börjar han få riktig kläm på det. Han har ett klosstorn i form av burkar i växande storlek. Jag brukar plocka ihop dem och sätta dem i varandra. Sen plockar han upp dom och kan sitta läääänge och flytta på burkarna tills de står i storleksordning på rad på golvet...Han ser fruktansvärt koncentrerad ut och Gud nåde den som har mage att avbryta honom...

• Flickan och kråkan

Vår kille gjorde som er tös vid tio månader. Däremot gillade han att stoppa i burkar i burkar (ex. platburkar i olika storlek). Stapla klossar ska de inte kunna förrän runt 1½ års åldern. Vår kille är 16½ månad nu och staplar lite grand - framför allt lådor. Träklossar är fortfarande bäst att bara gnaga på och bära omkring på.

• knyttepytt

HÄr kan vi inte heller stapla, hon försöker men tröttnar och vill hellre stoppa sakerna i varandra och sedan tömma ut dem.

• PetraMunchen

Han kan inte stapla. Men stoppa i och stoppa ur saker ur lådor, burkar, slänga saker i badkaret, ta upp etc älskar han. Häromdagen satt han med värmeljus och peta ur och in ljuset ur hållaren. Han blev rätt sur när det inte funka att få ut det så ibland slängde han allt i golvet, då kom ju värmeljuset ut.. sen stoppa han in det igen.

• alla barn
    sockervadd1 skrev 2009-05-07 12:38:38 följande:
    Jag undrar om era 10 månaders kan stapla klossar?Min lilla flicka tar och slänger dem i golvet eller stoppar i munnen..HVår flicka koncentrerar sig på det istället. ;)
    Tänker du på vad de ska kunna på BVC:s kontroll? Då ska de kunna stapla några klossar när dom är 18-månader, så dom som inte kan det vid 10 månader har god tid på sig att lära sig det.
    Vet ej om några av mina barn kunnat det vid 10-månader, men i allafall på testet vid BVC.
  • Jenna82

Mitt mellanbarn (dottern) stapla klossar på varandra och kunde trä stjärnor på en pinne (en leksak som låter då man trät på dom) när hon var 10mån!

Sen la hon pussel vid 16månaders ålder. Helt galet.
    Min yngsta nu (dotter) är nu 11mån o visar inte alls nå tendenser till att vilja bygga, eller stapla grejer på varandra utan bara slår ihop de eller kastar bort dom..eller ja äter på de. Däremot så va hon tidigare me att åla, krypa o klättra..alltså duktig på grovmotoriken. 
    Så allt e ju så olika, även bland syskon! Vilket ju e kul.
    ***★LIAM 030603★NOVA 041021★LEIA 080602★***
  • MarieHJ

Min 11 månaders försöker, men hon är lite för hårdhänt. Dom ramlar i princip med en gång så hon skiter oftast i att fortsätta. Därimot upptäckte jag igår att hon lägger bollar med olika färger i rätt hål. Om bollen är blå lägger hon den i det blåa hålet. Detta var ingen slump, för hon la säkert en 15 bollar och alla bollar i rätt färg. Det kanske inte är något tidigt, men jag var himla stolt över min dotter=)

• Rödtott

Vid 10-månader var det bara riva ner klossar som gällde.. Det var först runt 1år som det blev intressant att sätta ihop saker eller lägga saker på saker. Men det är väl så det ska vara?
    10 månader och stapla klossar tycker jag låter tidigt. På 10-månaderskollen testade de om hon kunde banka två klossar mot varandra, och det gick ju galant

• Nightfall Faerie

Min son har kunnat stapla klossar på varandra i några veckor, sen han var omkring 11 månader, lite äldre. Dock bara två klossar, sen vill ha rasera . Men jag har aktivt lärt honom det.

• Babybalo

Min son lägger två klossar på varandra. Fyllde ett förra veckan.

Svar på tråden Jag undrar om era 10 månaders kan stapla klossar?