pavi skrev 2009-05-07 13:49:31 följande:
Oj vilket problem! Stäng dörren till sovrummet så behöver du inte bli väckt. Har de sönder saker hela tiden? Konstigt, har aldrig haft det problemet med mina katter. Är de innekatter? Då har de nog skittråkigt och behöver stimulans. Inglasad balkong, klätter- och klösträd, leksaker mm, kanske kan vara något. Luktar illa? Katter luktar inte illa! Om det inte är sjuka och inte kan hålla sig rena. Katthår får man tyvärr överallt, beroende på ras. Kammning av pälsen är jättebra. Varför skulle bebisen krypa i kattsand? Ni använder väl en kattlåda antar jag väl, och vad har då bebisen där att göra? Du får väl helt enkelt ha koll på ungen, vilket man tyvärr får ha med barn. Men det spela ju ingen roll vad jag ger dig för råd. Du hatar ju katter uppenbarligen ( hur man nu kan göra det), så för katternas bästa borde ni ge bort dem till någon som är djurvän och kan uppskatta dem. Det lär ju bli ledsamt för din sambo, men bättre det än att de far illa!!
Ja det är ett problem. Ett stort problem som tar på mitt psyke mer än nödvändigt nu under graviditeten. Om du inte kan svara neutralt och inte som en extrem kattälskare förstår jag inte vad du ska i den här tråden att göra. Om jag bara vill ha hugg eller medhåll skriver jag inte. Jag söker en konkret lösning på problemet!
Dörren är SJÄLVKLART stängd! Men katterna skriker när de bråkar, jamar för att de inte får komma in. Jamar om de inte får gå ut på balkongen och jamar och skriker om de är på balkongen. Och jo katterna STINKER! Deras äckliga låda får mig nästan att kräkas! Då rensar min karl lådan minst 2 gånger om dagen. Plus att honkatten fiser så illa att man svimmar!
För att fortsätta att besvara; de är innekatter. Men de har leksaker, de har så att de kan gå ut och in på balkongen dygnet runt. de har klätterträd, de har framförallt varandra, så de är aldrig någonsin ensamma. De har dyr och fin mat och kattsand från zoo.
Varför bäbisen skulle krypa i kattsand? Jo för att varje gång som de går på lådan så drar de med sig sand överallt! Det är kattsand på köksbord, rumsbord, golv, på hyllor i hela soffan... ja överallt! Man kan kanske ha konstant bevakning på ett barn när man är hemma, men inte på ett litet barn OCh två katter! Ska jag gå och sopa framför kidset hela tiden eller? Ha sele på katterna?
Men du har rätt i det sista. Finns nog inget som du skulle kunna säga som skulle få mig att tycka om katterna. Det är alldeles för jobbigt att gömma allt, må illa så fort man kommer in i lägenheten, väckas hela nätterna, vara tvungen att städa flera gånger om dagen, inte kunna ha några prydnader framme etc etc etc.