• Sephiroth

Jag HATAR hans katter!

Jag har för länge sen fått nog, men vet inte vad jag ska göra!!! Jag HATAR min killes, katter! De väcker mig flera gånger per natt (Trots att de inte ens får vara i sovrummet längre). De har sönder allt som man inte gömmer bakom stängda dörrar. De luktar fruktansvärt illa. Det är hår överallt även fast kläderna i fråga är nytvättade.

Vad fan ska jag göra! Vi ska ha barn också, och jag kommer verkligen inte orka vara här överhuvudtaget sen när det har fötts. Jag VILL inte att idiotkatterna ska vara på vårat barn. Jag vill inte att bäbis ska behöva krypa över kattsand och lukta kattpiss om kläderna.

Några råd?? Jag orkar inte mera!

Förresten så har jag en egen lägenhet, men det är en liten etta med en nittiosäng så då kan vi inte sova iaf.

• Svar på tråden Jag HATAR hans katter!
  • sahara

Har du pratat med din kille om kattproblemet ? Ni borde ju gemensamt komma fram till en lösning.
    Jag flyttade ihop med min sambo för snart 3 år sedan.Han har två hundar.Och jag höll på att bli galen för att det var så skitigt och hårigt överallt.Jag städade jämt.
    Efter mitt "utbrott" över hundarna städar min sambo oftare och håller efter sina hundar.Jag hade nog flyttat annars.

• pavi

Oj vilket problem!
    Stäng dörren till sovrummet så behöver du inte bli väckt. Har de sönder saker hela tiden? Konstigt, har aldrig haft det problemet med mina katter.
    Är de innekatter? Då har de nog skittråkigt och behöver stimulans.
    Inglasad balkong, klätter- och klösträd, leksaker mm, kanske kan vara något.
    Luktar illa?
    Katter luktar inte illa! Om det inte är sjuka och inte kan hålla sig rena.
    Katthår får man tyvärr överallt, beroende på ras. Kammning av pälsen är jättebra.
    Varför skulle bebisen krypa i kattsand?
    Ni använder väl en kattlåda antar jag väl, och vad har då bebisen där att göra?
    Du får väl helt enkelt ha koll på ungen, vilket man tyvärr får ha med barn.
    Men det spela ju ingen roll vad jag ger dig för råd.
    Du hatar ju katter uppenbarligen ( hur man nu kan göra det), så för katternas bästa borde ni ge bort dem till någon som är djurvän och kan uppskatta dem.
    Det lär ju bli ledsamt för din sambo, men bättre det än att de far illa!!

• Natosh

Min sambo fick någon slags bakterieskräck när vi fått barn och blev väldigt anti våra katter. Jag sa att det skulle han ha tänkt på tidigare då, man slänger inte ut familjemedlemmar bara för att de inte passar längre. Istället tar vi gemensamt ansvar för att de kammas, kloklipps och hålls nöjda och glada (dvs röjer mindre i lägenheten). Jag har även badat dem så att det ska kännas psykiskt bättre för min man. Han har nu kommit över katthatarfasen.

• Natosh

PS. Min dott avgudar katterna :)

• CTMT

Luktar illa?? Då är det ju ägarens fel om han inte tar hand om dem och sköter om dem (dvs. kammar pälsen, reder ut tovor om det är långhåriga katter, klipper klorna, behandlar mot mjäll, behandlar mot mask etc) Jag vet att skabb i öronen kan lukta illa, har han ens tagit dem till en veterinär någongång?
    Är de kastrerade?

.¤:*¨¨*:¤. Crea Diem .¤:*¨¨*:¤.
  • lennartsdotter

Vänd inte ditt hat mot katterna, det är inte deras fel att de gör som de gör. De är ouppfostrade eller understimulerade om de hela tiden förstör saker och då är det din sambos uppgift att lösa den biten.

Luktar de illa är det hans uppgift att ta reda på varför (friska katter tvättar sig och håller dålig lukt borta) och om det behövs, bada dem.

Håren... tyvärr, men vad förväntar du dig? Det är pälsdjur och pälsdjur fäller! Det kan inte vara en nyhet för dig. Jag förstår att sådant kan få bägaren att rinna över när det är mycket annat som inte stämmer också, men bor man med katter är det bara att acceptera att hår kommer finnas. Man kan vädra, damma, dammsuga och dammtorka men hår kommer alltid finnas i en viss grad.

Prata med din sambo (gnäll inte på honom) och förklara hur du känner inför det här och tillsammans kan ni sätta upp viktiga punkter som måste åtgärdas. Rangordna dem gärna.

• Sephiroth
    pavi skrev 2009-05-07 13:49:31 följande:
    Oj vilket problem! Stäng dörren till sovrummet så behöver du inte bli väckt. Har de sönder saker hela tiden? Konstigt, har aldrig haft det problemet med mina katter. Är de innekatter? Då har de nog skittråkigt och behöver stimulans. Inglasad balkong, klätter- och klösträd, leksaker mm, kanske kan vara något. Luktar illa? Katter luktar inte illa! Om det inte är sjuka och inte kan hålla sig rena. Katthår får man tyvärr överallt, beroende på ras. Kammning av pälsen är jättebra. Varför skulle bebisen krypa i kattsand? Ni använder väl en kattlåda antar jag väl, och vad har då bebisen där att göra? Du får väl helt enkelt ha koll på ungen, vilket man tyvärr får ha med barn. Men det spela ju ingen roll vad jag ger dig för råd. Du hatar ju katter uppenbarligen ( hur man nu kan göra det), så för katternas bästa borde ni ge bort dem till någon som är djurvän och kan uppskatta dem. Det lär ju bli ledsamt för din sambo, men bättre det än att de far illa!!
    Ja det är ett problem. Ett stort problem som tar på mitt psyke mer än nödvändigt nu under graviditeten. Om du inte kan svara neutralt och inte som en extrem kattälskare förstår jag inte vad du ska i den här tråden att göra. Om jag bara vill ha hugg eller medhåll skriver jag inte. Jag söker en konkret lösning på problemet!

Dörren är SJÄLVKLART stängd! Men katterna skriker när de bråkar, jamar för att de inte får komma in. Jamar om de inte får gå ut på balkongen och jamar och skriker om de är på balkongen. Och jo katterna STINKER! Deras äckliga låda får mig nästan att kräkas! Då rensar min karl lådan minst 2 gånger om dagen. Plus att honkatten fiser så illa att man svimmar!

För att fortsätta att besvara; de är innekatter. Men de har leksaker, de har så att de kan gå ut och in på balkongen dygnet runt. de har klätterträd, de har framförallt varandra, så de är aldrig någonsin ensamma. De har dyr och fin mat och kattsand från zoo.

Varför bäbisen skulle krypa i kattsand? Jo för att varje gång som de går på lådan så drar de med sig sand överallt! Det är kattsand på köksbord, rumsbord, golv, på hyllor i hela soffan... ja överallt! Man kan kanske ha konstant bevakning på ett barn när man är hemma, men inte på ett litet barn OCh två katter! Ska jag gå och sopa framför kidset hela tiden eller? Ha sele på katterna?

Men du har rätt i det sista. Finns nog inget som du skulle kunna säga som skulle få mig att tycka om katterna. Det är alldeles för jobbigt att gömma allt, må illa så fort man kommer in i lägenheten, väckas hela nätterna, vara tvungen att städa flera gånger om dagen, inte kunna ha några prydnader framme etc etc etc.
  • sahara

Jag förstår dig fullständigt.Hade också blivit galen.

Men har du pratat med din kille ? Ser han inga problem med katterna ?

• Headrush

Du tror inte det är tillfälligt då? När jag var gravid så blev jag nämligen väldigt anti våra katter... Jag som älskar dom annars

Alla stavfel är medvetna, så de' så!
  • Tjimtjom

Har det här hatet börjat nu eller har du kännt så hela tiden?
    Jag började hata våra 3 katter när jag blev gravid. Har hört att det är vanligt. När dottern sen föddes så blev 2 av katterna lite för kärvänliga mot henne, försökte lägga sig på henne osv så då valde vi att omplasera alla 3.
    Luktar kattlådan så prova byta sand, fiser katten illa hela tiden så prova byt foder.

Svar på tråden Jag HATAR hans katter!