• Petters

Beige flytning

Är efter lång tids kämpande gravid i vecka 6.
    Pendlar mellan att vara överlycklig, men samtidigt jätteorolig att något ska gå fel.

Hittills har allt dock känts bra, men idag har jag anat svagt beige-rosa strimmiga flytningar. Har inte varit riktigt säker på om jag ser rätt eller inte förrän nu. Det är väldigt lite, men det finns definitivt där.

Ringde till Huddige, men deras telefontid är slut för idag.
    Vet inte vad jag ska göra!
    Antar att det bara är att avvakta, men man blir ju galen av det här!
    Jag kan inte tänka på något annat!

Är det någon som har några råd eller har varit med om samma sak?

• Svar på tråden Beige flytning
  • Schnooglewookiemush

Ta det lugnt! Är det missfall, så kan du inte göra nåt åt det.
    Det kan lika gärna vara nidblödningar, och det är ju inget farligt.

Ta det lugnt, vänta och se.

• Petters

Det är väldigt svårt att ta det lugnt...
    Någon som varit med om detta och vill dela med sig?

• Schnooglewookiemush
    Petters skrev 2009-05-07 15:58:15 följande:
    Det är väldigt svårt att ta det lugnt... Någon som varit med om detta och vill dela med sig?
    Förlåt för mitt svar.
  • Petters
    AtroCious skrev 2009-05-07 16:03:34 följande:
    Förlåt för mitt svar.
    Jag menade absolut inte att det var något fel på ditt svar!
    Känner bara att jag borde försöka ta det lugnt, det förstår jag, men det är jättesvårt...
    Menade inte att det var fel på ditt svar!!!
  • LuPeRo

Det behöver inte innebära missfall, men jag förstår din oro.
    Mina gul-beiga flytningar var ett MA tyvärr,
    men det är ju från person till person.
    Många blöder som vanlig mens genom graviditeter så tyvärr kan jag inte ge dig ett rakt svar...

Finns det ingen privat klinik du kan ringa till?

Håller tummarna på att allt kommer att gå bra...

• NenneN
    AtroCious skrev 2009-05-07 15:49:59 följande:
    Ta det lugnt! Är det missfall, så kan du inte göra nåt åt det.Det kan lika gärna vara nidblödningar, och det är ju inget farligt.Ta det lugnt, vänta och se.
    Tror TS vet att man inte kan stoppa missfall, det betyder inte at man är lugnet själv om det visar tecken på det.Dessutom kan det inte alls vara nid-blödningar eftersom en nid blödning är en blödning som uppstår när ägget fäster i livmodern, inte i vecka 6 då alltså.

TS det kan vara massa saker, att du skule haft mens n, ett lite blodkärl eller gammalt blod.Ring m och få en vul tid eftersom du känner oro.Det behöver inte vara ngt alls.Jag hade en jätteblödning i v 12, det var ett blodkärl.
  • Petters

Det är så pass lite så det känns faktiskt lite dumt att "ta upp" en tid på akuten, för någon som kanske behöver den mera. Om det inte ökar naturligtvis.
    Jag får försöka få en tid imorgon.

Men det känns som att livet är riktigt tufft just nu...
    Gruvar mig för att berätta för min man också... Imorse när jag sa att jag kanske anade något så såg jag hur hans ögon blev helt svarta, för att han blir så ledsen. Det konstiga är att det känns som att jag vill säga "förlåt" till honom på något sätt. Men när jag säger det till honom tycker han ju bara att jag är löjlig, och att det naturligtvis inte är mitt fel, men jag har ändå den känslan... Det är ju jag som kommer med de dåliga nyheterna.

• diggiloo

Hej.
    Jag hade småblödningar i v 6, inget färskt blod utan mest rosa och brunaktiga. Jag trodde det var helt kört eftersom jag fått ett tidigt mf tidigare. Men det fortsatte bara smådutta och BM sa att jag inte skulle oroa mig förrän det började göra mer ont (hade molvärk redan innan) och komma färskt blod. Det fortsatte smådutta i knappt en vecka och sen slutade det och på VUL såg allt bra ut. BM kunde inte svara på varifrån eller varför blodet kom, det kan bara bli så ibland. Man har ju slemhinnor som är lite sköra, kroppen kan känna av man skulle haft mens osv.
    Den gången jag fick mf kom blödningen igång rätt snabbt med färskt blod och jag fick grym mensvärk.

Håller tummarna för att allt är ok för dig med!
    Kram och lycka till!

• Kakgumman

Jag fick beige flytning i v 17 och ringde BM. De blev jätteoroliga och tog in mig direkt på VUL. Det visade sig vara lugnt då, men blev MF i 23e veckan.
    Mitt råd: Ring BM!
    Lycka till!

• jennyz

Jag har haft bruna och blodblandade flytningar ända fram till ca v 12-13 i denna graviditet som för övrigt är min första, vet att det är otroligt jobbigt så jag lider med dig!!! Jag tycker också att du ska prata med BM om du nu inte redan gjort det så kan de säga vad de tycker, men det är lite tidigt för dem att se så mycket nu tyvärr... Jag vill bara ge lite hopp, är nu i v 17 och inga sådana flytningar sedan dess, och magen växer så jag hoppas att det ska gå hela vägen, är dock fortfarande nervös av att gå på toan med risk att det ska komma mer sådana flytningar... Det finns många anledningar till att dessa flytningar kan komma, men det är alltid bra att kolla upp dem i alla fall, så man vet vad det är, jag har inte njutit av min graviditet förrän nu på sistone... (trots flera VUL)

Äntligen GRAVID!!! Bf 27/10
  • Mumle

Det kan absolut vara spottings som indikerar att livmodern växer eller att du skulle haft din mens vid samma tidpunkt. Det är inget ovanligt. Med 3 missfall varav ett utomkveds i bagaget så är min erfarenhet tyvärr att blod under en graviditet indikerar att något inte står rätt till. Men så behöver det ju inte vara för dig. Lycka till.

• Pitan

I min första graviditet hade jag blödningar lite som du beskriver runt vecka 8, jag var helt förstörd! Men vid VUL var allt som det skulle, jag antar att du bor i Sthlm, jag tog kontakt med Octaviakliniken, en privat klinik, jag fick tid samma dag för VUL.
    Jag fortsatte att ha småblödningar under hela mina graviditet, BM trodde det berodde på sköra blodkärl, så blödning behöver inte betyda MF.
    men jag förstår din oro, och även fast man vet att man inte kan göra något åt ett MF är det ju ovissheten som är så jobbig.

• Puma87

Om du är orolig ring till vårdguiden och se vad dom tycker kanske kopplar dom dig till huddinge. Kanske säger dom att du ska vänta för att se vad som händer.
    Hoppas iaf på det bästa för dig =)

• Trixabus

Jag är i vecka 6 (5+3) är också orolig, har sega gulvita flytningar - är det normalt i början av graviditeten (kommer inte ihåg)?

• LyNxQ

Det är jättevanligt att ha ljusbeige-bruna flytningar under graviditeten, speciellt i början. (de första 12 veckorna kanske?)
    (det är bara att söka här på fl så kommer det säkert upp hur många trådar som helst )

Själv hade jag allt från ljusbrunbeige till lite mörkare med små prickar i (det såg ut som kaffepulver),
    Jag ringde min bm en gång och hon sa att jag skulle ringa till gyn och höra med dem, men det blev inte av att jag gjorde det..men det gick bra ändå och jag fick en dotter några månader senare

Vid andra graviditeten blev jag lite förvånad för då fick jag inte en enda brunaktig flytning

Får man mer klarrött blod eller klumpar bör man absolut ringa gyn/bm, men det behöver inte vara missfall på gång!

Lycka till!

Svar på tråden Beige flytning