• fiskbullen

När behöver bebis skor?

Kom att tänka på det :S Har en liten kille på 4,5 månader. Behöver han skor i sommar? Hur har ni andra gjort?

Nu har han ju overall med fötter, men till sommaren kanske det behövs?

• Svar på tråden När behöver bebis skor?
  • Lady Gaga

skor köpte jag till min dotter när hon skulle börja gå. när dom bara är runt halvåret så är ju skor bara som dekoration.

Bättre bly än illa fäkta
  • fiskbullen

okej. Onödigt med stor till kille mellan 6-9 månader alltså :)

• kaksmulan
    fiskbullen skrev 2009-05-07 16:15:47 följande:
    okej. Onödigt med stor till kille mellan 6-9 månader alltså :)
    Nja, kanske inte helt onödigt. Rätt som det är vill han börja smågå ute, krypa runt och så. Då räcker inte strumpor.
    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • axelsmamma

Ja jag köper skor till mina barn när dom ska börja gå!

• pojkens

jag har en pojk på 5,5 månad. vi kör på mockasiner nu. skoer verkar onödigt krångligt men mockasiner har ändå lite mer sula, då han över sig på att stå, även ute på marken.

• Nostalgity

jag har köpt ett par gympadojer till min 7 mån son.inte som dekoration, utan att han använder inte overall längre o så drar det om fötterna, han sparkar av sig raggsockorna. Så jag såg skor som en lösning, och han har haft dom sen han var 6 mån. Dom håller ju värmen etc.
    Ska köpa ett par sandaler till sommaren till honom. han övningsgår och kommer även vara i gåstolen utomhus i sommar...skor!

• phridan

Min 7 månaders Arvid har flera skor.
    MEN, han gillar dem inte. sparkar och sparkar tills dem ramlar av
    Vi kör istället med tjocksockor när vi är ute.

Inne sparkar han av sig sina strumpor och vill alltid vara barfota :

• Anilia
    fiskbullen skrev 2009-05-07 16:12:53 följande:
    Kom att tänka på det :S Har en liten kille på 4,5 månader. Behöver han skor i sommar? Hur har ni andra gjort? Nu har han ju overall med fötter, men till sommaren kanske det behövs?
    En bekant till min mormor berättade att när dom skulle sätta på skor på hennes barnbarn som började lära sig gå så vägrade han ha skor på sig. Han var ju van att bara ha strumpor jämt så det tog en evighet för dom att få honom att vilja ha skorna.. Så just därför kan det ju vara bra att vänja barnet vid skor lite tidigare? Inte vet jag :)
  • saris2008

Vi köpte skor när vår kille var på väg att börja gå, då var han 11 mån. Enligt min mening är det helt bortkastade pengar att köpa skor till en sån liten.
    Förra sommaren var vår kille 5 mån, vi hade sockar på fötterna och ibland även mockasiner om det var kyligare ute.

• Tinnys

Fruktansvärt onödigt om barnet inte kan gå, räcker med sockor.

Svar på tråden När behöver bebis skor?