• mamma1970

Kan halsfluss gå över av sig själv??

Som rubriken lyder och i så fall hur långt tid tar det???

• Svar på tråden Kan halsfluss gå över av sig själv??
  • Mumin75

Jag vet inte men jag skulle aldrig våga gå med halsfluss... har alltid fått pencillin när jag haft det. Men nu är det MÅNGA år sedan. Största anledningen till att jag inte skulle våga gå med halsfluss utan att söka upp läkare är att jag en gång fick halsböld... trodde det var halsfluss men när läkaren tittade i halsen på mig och tog prover konstaterade han att det inte var det utan som sagt halsböld och det kan man kvävas ihjäl av om man går med det utan att söka hjälp eftersom läkarna då behöver snitta upp mandlarna och tömma dom på var. Tömmer man dom inte så fylls dom med var tills man kvävs eller att mandlarna spricker och det lär nog göra ont!

Och sen vill man ju inte gå och lida av halsfluss när det finns behandling för det...

• Lia94

Hej! Jag har haft en sån otur att jag har fått ont i halsen varje vecka. Men i förrgår fick jag JÄTTE ont i halsen hade svårt att sova på natten, kände mig sjuk. Men har ingen feber. Jag har fortfarande ont i halsen men har nu ont i öronen, magen också. Känner ingen hunger heller. Tar Ipren det hjälper iallafall en stund. Men min fråga är tro ni att jag har halsfluss isåfall tycker ni att jag ska jag ringa vårdcentralen? Tack i förväg för era svar :)

• Lavskrikan

Men herregud ja. Tror du halsfluss uppfanns efter penicillinet? Vad gjorde människorna innan i så fall? Det är faktiskt bevisat att penicillinbehandling bara förkortar sjukdomens förlopp marginellt. Om man får svårt att andas eller svälja är det dags att gå till doktorn, eller om det inte minskar på flera dagars vila och kurering hemma. Ont i halsen är oftare virus än bakterier, alltså oftast inte halsfluss. Då hjälper inte antibiotika.

• Lavskrikan

Men herregud ja. Tror du halsfluss uppfanns efter penicillinet? Vad gjorde människorna innan i så fall? Det är faktiskt bevisat att penicillinbehandling bara förkortar sjukdomens förlopp marginellt. Om man får svårt att andas eller svälja är det dags att gå till doktorn, eller om det inte minskar på flera dagars vila och kurering hemma. Ont i halsen är oftare virus än bakterier, alltså oftast inte halsfluss. Då hjälper inte antibiotika.

Svar på tråden Kan halsfluss gå över av sig själv??