• BeautifulPink

    Tråd för oss som lägger pärlplattor!

    Jag har fastnat helt och hållet i pärlplatteträsket. Men jag tycker att det är svårt att hitta andra (vuxna) som lägger pärlplattor.

    Med denna tråden skulle jag vilja hitta andra att byta/dela mönster med, visa upp vad man gjort, dela tips med och bara prata om vad man tänker göra.

    Jag skulle tycka att det vore kul med en sån här tråd, hoppas det finns fler!!


    BF 090502
  • Svar på tråden Tråd för oss som lägger pärlplattor!
  • BeautifulPink
    Zixi skrev 2009-05-07 18:57:33 följande:
    har du gått med i pärlplatteklubben?
    Men är det inte så att man måste skicka in sina färdiga pärlplattor till den klubben? Jag vill ju ha kvar dem. Skicka kort kan jag gå med på men inte pärlplattorna.
    Mandragora skrev 2009-05-07 19:09:13 följande:
    Jag gör figurer från Nintendo.
    Jag har gjort en svamp, Mario Bros och Yoshi från Nintendo. Vilka gör du?
    BF 090502
  • Shelly

    I #4 säger du att du inte vill byta med andra
    I #5 säger du att det är roligare att byta.
    Vad blir din nästa kommentar

  • BeautifulPink
    Shelly skrev 2009-05-07 19:16:41 följande:
    I #4 säger du att du inte vill byta med andra I #5 säger du att det är roligare att byta. Vad blir din nästa kommentar
    Jag vill byta mönster med andra. Det är skillnad. Ta kort på det man har gjort och skicka bilder till varann så att andra kan se hur man har gjort och rita av eller nåt. Men jag vill ju inte skicka iväg det jag har suttit och gjort.

    Det var du som missförstod mig...
    BF 090502
  • Mandragora
    BeautifulPink skrev 2009-05-07 19:11:35 följande:
    Jag har gjort en svamp, Mario Bros och Yoshi från Nintendo. Vilka gör du?
    Jag gör (än så länge) bara från Super Mario-världen och Bubble Bobble-världen.

    Det har blivit lite allt möjligt. Vet inte vad hälften av gubbarna heter. Det blir mest fiender i alla fall. Just Bubble Bobble är himla kul eftersom fienderna finns i olika varianter beroende på tiden på banorna.
  • BeautifulPink
    Mandragora skrev 2009-05-07 20:13:21 följande:
    Jag gör (än så länge) bara från Super Mario-världen och Bubble Bobble-världen. Det har blivit lite allt möjligt. Vet inte vad hälften av gubbarna heter. Det blir mest fiender i alla fall. Just Bubble Bobble är himla kul eftersom fienderna finns i olika varianter beroende på tiden på banorna.
    Gör du dem efter eget huvud eller har du mönster till dem? Vart har du hittat dem i så fall?
    BF 090502
  • Mandragora
    BeautifulPink skrev 2009-05-07 20:16:31 följande:
    Gör du dem efter eget huvud eller har du mönster till dem? Vart har du hittat dem i så fall?
    Den stora fördelen med figurer från Nintendo 8 bitars är ju att de består av en massa pixlar. Alltså tar jag en bild, zoomar in, och har ett "mönster" att pärla efter.

    Här är bilder på de första sakerna som jag gjorde:
    FRÖKEN GRÖN - Nintendo med pärlplattor
  • BeautifulPink
    Mandragora skrev 2009-05-07 21:01:29 följande:
    Den stora fördelen med figurer från Nintendo 8 bitars är ju att de består av en massa pixlar. Alltså tar jag en bild, zoomar in, och har ett "mönster" att pärla efter. Här är bilder på de första sakerna som jag gjorde: FRÖKEN GRÖN - Nintendo med pärlplattor
    Jag hittar bilder på nintendo figurer men tycker inte att man ser så bra även fast de är i pixlar. Ska kolla sidan.
    BF 090502
  • Mandragora
    BeautifulPink skrev 2009-05-07 21:58:11 följande:
    Jag hittar bilder på nintendo figurer men tycker inte att man ser så bra även fast de är i pixlar. Ska kolla sidan.
    Du, ta och googla på nintendo + sprites, spara bilden och öppna den i paint. Zooma in.
  • BeautifulPink
    Mandragora skrev 2009-05-07 23:26:17 följande:
    Du, ta och googla på nintendo + sprites, spara bilden och öppna den i paint. Zooma in.
    Tack för tipset!
    BF 090502
  • Hägerbo

    har precis börjat att lägga den första plattan det ska bli en bröllopspresent så det är en bild på familjen, hoppas den blir uppskattad efter allt arbete.

  • BeautifulPink
    Hägerbo skrev 2009-05-08 10:45:08 följande:
    har precis börjat att lägga den första plattan det ska bli en bröllopspresent så det är en bild på familjen, hoppas den blir uppskattad efter allt arbete.
    Åh kul! Det är ju ändå lite arbete bakom så det hoppas jag verkligen för din skull.
    BF 090502
Svar på tråden Tråd för oss som lägger pärlplattor!