"Vänner" som bara hör av sig då det gäller pengar. Blir galen!!
Nu är jag riktigt jävla tokless på detta!
Jag har flertal bekanta, vet inte om ens kan kalla dom vänner när dom håller på såhär, som enbart hör av sig till mig om dom vill låna pengar.
Pengar som oftast aldrig får tillbaka heller.
Dom ringer aldrig och frågar hur det är, vad jag gör eller om vi ska hitta på något tillsammans. Ringer eller smsar jag, svarar dom oftast inte.
Jag har lånat ut över 6000 kronor till en person som jag inte fick ett öre tillbaka utav.
Sen har vissa utav dom bett mig låna ut pengar så att dom kan köpa cigaretter och lovat att jag ska få tillbaka så fort dom får pengar. Men har jag fått tillbaka något? Nej!
Så idag när en bekant ringde och frågade vart jag var nånstans och jag sa att jag var på jobbet och skulle precis ta rast en stund. Då frågade hon om hon kunde få komma förbi och låna 200 kronor.
Jag sa nej. Jag har inte världens bästa ekonomi och har ett barn och ett hem att ta hand om, så jag kan ju inte slänga ut pengar till höger och vänster som jag ändå vet att jag inte kommer att få tillbaka.
Hon tjatade och tjatade och frågade hur mycket jag hade kvar. Vad har hon med det och göra liksom?
Förra gången hon hörde av sig handlade det också om pengar!
Åhh!!!! Det känns hela tiden som att jag alltid måste anpassa mig för så många, men ibland känns det som om att man inte får så mycket som ett tack tillbaka.
Så jäkla jobbigt.
Jag har redan jobbigt som det är med ekonomin. Pengarna räcker till hyran, till räkningar, till mat och till kläder till mitt barn, men sen är det inte så mycket kvar.
*suck*
Ville helst bara skriva av mig..