• Hoppfullt

Tips på lättsam bok, typ Marian Keyes

Hej!
    Kan nån tipsa mig om en lättsam bok?

Gillar typ Marian Keyes och Lisa Jewells böcker samt Bridget Jones dagbok.

Alla lästips mottages tacksamt.

• Svar på tråden Tips på lättsam bok, typ Marian Keyes
  • fruis

Sophie Kinsellas Shopaholic-böcker är fantastiska tycker jag. Tror att två eller tre finns på svenska nu.

• Malinos

Böckerna av/om Martina Haag kanske. Lite väl lättlästa kanske men ändå ett tips.

• Hoppfullt

Har nu varit inne och läst om Sophie Kinsellas böcker och dom känns som om jag skulle gilla...Måste man läsa dom i ordning? Vilken är bäst?

Böckerna av Martina Haag har jag läst, utom den sista. Också min stil...

Fler tips kanske?

• meic
    Hoppfullt skrev 2009-05-07 18:41:59 följande:
    Har nu varit inne och läst om Sophie Kinsellas böcker och dom känns som om jag skulle gilla...Måste man läsa dom i ordning? Vilken är bäst? Böckerna av Martina Haag har jag läst, utom den sista. Också min stil... Fler tips kanske?
    Shopaholicböckerna är superbra och roliga! Ja man ska läsa dom i ordning, den första är En shopaholics bekännelser, efter det En shopaholic i New York.
    Jag kan faktiskt inte säga vilken som är bäst, jag har läst de på svenska och två på engelska och jag trodde inte att den sista skulle vara bra för det kändes som om allt var "uttömt", men de är verkligen jättebra allihop! LÄS! Det är en order
  • Cinnamon

Denise Rudbergs böcker är jättebra. Jag har läst hennes 3 böcker som hänger ihop.

Jenny S, Matilde & Åse.

• Hoppfullt

Tack för svaren.
    Nu har jag fått lite tips! Nu återstår bara att inhandla dom och sätta igång att läsa...har bara lite för mycket pyssel med hemmet just för stunden, men till semestern då ska här läsas!

• OktoberMamma87

Jane Green och Jane Moore är också väldigt lika Marian Keyes.

• Dino78

Hoppas du läst Kinsella nu. Jag har läst första shopaholic och sen de andra tre hon skrivit som inte handlar om Rebecca (Mina hemligheter, Karriär och köksbesvär och Mitt nya jag) och jag har skrattat så tårarna har sprutat.

Rekommenderar även serien om Stephanie Plum av Janet Evanovich.

DIF i själ och hjärta dino78.blogspot.com/ Djurgårn tills jag dör
  • Hoppfullt

Hej!
    Nej, jag har fortfarande inte beställt böckerna. Ska göra det nu till semestern när jag hoppas få lite mer lästid...Känner mig jättesugen på böckerna av Kinsella.

Svar på tråden Tips på lättsam bok, typ Marian Keyes