• ettplustack

Sommarkurs 15 p, hur räknar jag ut hur mycket jag kommer få av csn?

Jag ska antagligen läsa en sommarkurs på 15 p i sommar och undrar om man får lika mycket studiemedel under sommaren? Det är heltid jag ska studera och det blir ju ca 10 veckor... Har letat på csn men hittar inga blanketter som sommarstudier ?

• Svar på tråden Sommarkurs 15 p, hur räknar jag ut hur mycket jag kommer få av csn?
  • Vildblomman

:)

jag hars jälv sökt 15 hp till sommaren och ansökt om fullt bidrag och blivit godkänd...

vad ska du läsa?

• Begga

Jag tror det är så att man får fullt bidrag o lån även under sommaren. Det måste väl vara antal poäng man tänker läsa som gäller och inte just när man tänker ta dessa poäng (sommar/vår/hösttermin).
    Sökte själv till 3 olika 7,5p kurser som går halvtid allihopa. Tror jag får ta kontakt med CNS för att få förklaring på hur det kommer att se ut ang bidraget ;)

• ettplustack

Oj jag vet inte vad jag ska läsa för jag sökte så sent (Ops) Så jag får se om jag kommer in men det lutar åt bilder i skolan i uppsala

• Namin

Du kan få studiemedel för 10 veckor. Du kan ansöka elektroniskt om du har e-legitimation: www.csn.se/hogskola/ansokan/e-ansokan

Annars tror jag att du helt enkelt använder samma blankett som för andra högskolestudier.

Totalt för året blir det ju att du kan få studiemedel för 50 veckor om du pluggar heltid, så det är ju lite mindre än de 52 veckor ett år har.

Svar på tråden Sommarkurs 15 p, hur räknar jag ut hur mycket jag kommer få av csn?