• cecilianen

London Sverige flytt- tips tack

hjälp vi ska flytta hem till sverige från london 1 juli.
    vi behöver hjälp med tips om billigaste sättet att flytta
    hem 2 rum o kök :)
    ska vi hyra lastbil oköra själva, åka färja eller anlita flyttfirma?
    tips om vilka firmor som e bra tack.

• Svar på tråden London Sverige flytt- tips tack
  • Treo76

Hej!

Vi flyttade nyligen hem från London till Linköping och det allra billigaste va att hyra bil i Sverige och åka och hämta alla våra grejer. Vi hade en 3:a i London men ingen egen soffa eller säng. Vi lyckades klämma in allt på 12 kvadrat meter. Jag pratade med flera flyttfirmor och den billigaste var Expect Move - deras director Peter är svensk - med även om dom var billigast så var det dubbelt så dyrt som att flytta själva. Vårt kostadet nog ungefär 12-13 000, inkl bensin och färjor, och flyttfirman skulle ha runt 2 500 pund! Vi åkte över Danmark och sen till Calais.
    Men det kanske beror på var i Sverige ni ska flytta - det tog not 20 timmar enkel väg med sträckkörning till Linköping.
    Lycka till!

• sbeckman

hej! vi har flyttat mellan sverige o england ett par ggr. Vi anvander en firma som egentligen kor begagnade mobler men tar med privata saker eftersom de har mycket plats over ofta. Vi betalar runt 1000 kr per kubikmeter vilket ar valdigt billigt! de hette Oak logistics forut men har bytt namn, men jag tror du kan hitta dom pa internet anda. Killen som har hand om detta heter Trevor.

• Little J

Hejsan, vill inte göra reklam för någon firma direkt, men det här är en firma som någon tidigare har nämnt i en tråd. adressen är tebax.se

Jag vet inte om dom är bra eller inte, du kan säkert hitta andra flyttfirmor om du googlar. Lycka till

• Vaniljkex

Vi har anlitat Expect Move flera ganger for att ta over mobler och grejer till vart hus i Skane, 4 kubik har da kostat £575 inkl vat. Det har funkat jattebra med dem. Jag funderade oxa pa att kora sjalv, men kom fram till att det inte var vart det med tanke pa att det tar sa lang tid att kora sjalv. Som jmf kostade det oss ca £1400 tor att ta farjan till Esbjerg i somras, men da ville jag ha med mig min egen bil och hade dessutom en sex veckors bebis, som jag inte villa flyga med.

• cecilianen

tack för alla suveräna svar....nu börjar flytten närma sej oman blir lite nervös.

Svar på tråden London Sverige flytt- tips tack