• Rocknangel

Njurbäcken inflammation ..

Fler som haft det ? hur måde ni ..
    jag åkte in akut i morse pga av det .. hört många säger att de får man om man går med urinvägsinfektion för länge .
    Men jag har inte känt av nån urinvägsinfektion alls .. ???!
    Vart TOK sjuk o fick åka i morse .. sitter med sjuk smärta i vänster sida av magen / ryggen o får feber toppar av dess like mellan varven .. hade ni lika ?? .. huvvainget ja önskar min värsta fiende .. görr satans ont

• Svar på tråden Njurbäcken inflammation ..
  • MetalJosse

Jag har haft njurbäcksinflamation och det va inte alls kul! Det började som en urinvägsinfektion för mig och jag ville inte till doktorn för att söka hjälp mot detta. Tji, skit fick jag för det och det hela resulterade i njurbäcksinflamation. Gjorde ont som satan när jag försökte gå i rygg och mage. Trodde jag skulle svimma varje gång jag gick för att kissa.

JAg har också vart med om att ha uvi utan att veta om det tills man pissar blod. "jaha" dags att åka in då :P

• Rocknangel
    MetalJosse skrev 2009-05-07 21:43:53 följande:
    Jag har haft njurbäcksinflamation och det va inte alls kul! Det började som en urinvägsinfektion för mig och jag ville inte till doktorn för att söka hjälp mot detta. Tji, skit fick jag för det och det hela resulterade i njurbäcksinflamation. Gjorde ont som satan när jag försökte gå i rygg och mage. Trodde jag skulle svimma varje gång jag gick för att kissa. JAg har också vart med om att ha uvi utan att veta om det tills man pissar blod. "jaha" dags att åka in då :P
    aa ok .. ja ja har inte märkt av nån urinvägsinfektion över huvve taget inte svidigt då ja kissa el nått .. +! .. skumt ! så helt plötsligt fick ja de här PANG bara ... fyy faannn !! hade du också hög feber mellan varven ?
  • Ajdan

Hade det exakt som du TS. Märkte att jag hade en släng av UVI dock en lördagem, den försvann sen (trodde jag), så jag gick ju aldrig iväg (har aldrig haft UVI innan), fem dagar senar var njurbäckeninflammationen där som ett brev på posten. Hade enorma febertoppar, febern kunde öka från 37,5 till över 40 grader på en kvart, det var skitjobbigt. Ont över njuren hade jag tre dagar ungefär, men det gjorde inte ont när jag kissade. Tog ett tag innan antibiotikan verkade, men jag åkte till akuten dag 3 och dag 8 var jag hyfsat bra igen.

• kitty79

Jag har haft det två gånger , båda gångerna kändee jag enbart av lite sveda när jag kissade samma dag som jag fick åka in några timmar senare , fick även röntga njurbäckenet med kontrast några veckor efter jag hade den sista inflammationen .

Ugh säger jag bara , lider med dig TS , det gör ohyggligt ont

• Rocknangel

ja ja ha vart på akuten i morse igen .. :/ sluppit feber idag iaf men ont som f*n ...
    Fick ytterligare en antibiotika så ja ska äta 2 olika nu samtidigt ... ska på återbesök igen på mån .. ja inte e de skönt fyy !!!

Febern va hemsk precis som ovan skrev .. "örst lugnt sen värsta febertoppen ... gick de nån timme o samma visa igen .. vill aldrig mer va me om detta .. 

• Ziggy75

Fick det i Thailand. Antibiotikan tog inte och det slutade med att jag fick ligga med dropp 3 dgr. Det lustiga var att jag mådde helt ok periodvis dagen innan det blev sjh och trodde jag var frisk, åkte bananbåt osv. Det gick verkligen upp och ner...

• Zaria

Har haft en rejäl sådan,såpass rejäl att jag fick ligga inne med antibiotikadropp 4 dagar och de misstänkte blodförgiftning.

Inte kul men så går det när man är dum och går med UVI förlänge. Var kraftigt förkyld med hög feber,och blev därefter "magsjuk" vilket tydligen inte alls var magsjuka utan ett tecken på att jag var riktigt dålig.

• Rocknangel
    Zaria skrev 2009-05-10 23:09:07 följande:
    Har haft en rejäl sådan,såpass rejäl att jag fick ligga inne med antibiotikadropp 4 dagar och de misstänkte blodförgiftning. Inte kul men så går det när man är dum och går med UVI förlänge. Var kraftigt förkyld med hög feber,och blev därefter "magsjuk" vilket tydligen inte alls var magsjuka utan ett tecken på att jag var riktigt dålig.
    ojj fyyy men ja ha inte ens märkt av att ja hade urinvägsinfektion så då va de inte så jäkla lätt o veta hehe

hopps ja slipper bli dålig mer nu .. känner mig ok idag lite ont bara men man känner att de e nått skumt i kroppen ännu! :/
Svar på tråden Njurbäcken inflammation ..