sorry rakade skicka innan jag skrivit klart, fortsatter har...
pa kvallen nar hon vill ata konstant sa da far man gott forsoka underhalla henne pa andra satt (napp duger inte och knappt fingret heller) , vagga, vyssja, leka, sjunga, ga promenader, och efter tre amningar med tva timmars intervall brukar hon somna gott for natten.
Jag har aven sjalv kommit pa att hon kraks mer nar hon ligger pa rygg, sa jag undviker den positionen (och aven lite lutad pa rygg, som i en babysitter tex) nan timme efter amning. Jag undviker aven att byta bloja precis efter, gor det innan istallet. Rapning verkar inte gora till eller fran vad galler krakningarna men hon rapar i alla fall bast nar hon sitter uppratt i knat, med en hand lost runt magen och den andra som klappar lite pa ryggen. Hon gillar inte att ligga pa magen mot brostet eftet amning, kanske blir mer sura uppstotningar da? (dessutom ar det bra for ömma brostvartor ajaj, att vila lite langre)
Man far prova sig fram och hitta satten som passar just sin bebis, men fraga pa BVC om de tror hon har ont i magen / halsbranna. Gaviscon ar ju inte sa stark medecin sa det skadar ju aldrig att forsoka.