• lillangel

Min son har ofta feber... orolig!

Han har ofta feber... säkert minst i tillfälle i månaden,kan hålla i sig några dagar varje tillfälle, de har varit så sen han va ca 6månader och nu är han 15 månader, och de är alltid 40 grader han har me, pratar ofta me läkaren om de men dom säger alltid att de bara är virus, men om man har så ofta? Jag ska kontakta en annan barnläkare men vill bara höra från andra här ifall ni känner igen er i detta?
    Man ska ju gå på allmäntillsåndet och han har varit glad dessa dagar trotts sin höga feber och aktiv... äter sämre dock men dricker mycket.

Blir ändå undrande om de är något tokigt

• Svar på tråden Min son har ofta feber... orolig!
  • Dixy

Går han på dagis eller umgås annars med mycket barn? I så fall kan det säkert bara vara vanliga virus... Men känner du oro så tala med nå´n annan. Inte för att de är läkare på BVC, men har du frågat dem om det är vanligt att de har hög feber så ofta?

• mb4

Min hade precis så som du beskriver det.Jag fick samma svar som ni varje gång av läkaren på vårdcentralen.
    En dag hade min dotter så hög feber att jag faktisgt åke in akut och när dom tog sänkan så hade hon jättehög sänka och blev inlagd i 6 dar med intraviöst antibeotika. Det tog 4 dar innan febern vill ge med sig och läkarna tyckte att vårdcentralen borde tagit en sänka för där ser man mycket mer.
    Det blev myket olika prover och återbesök då detta var en infektion i kroppen.
    Ett tips: kräv att dom tar en sänka det ska jag göra ifortsättningen

• LWJ

Min son är 1år 7 mån och är oxå sjuk mycket nu förtiden
    men han går på dagis.

FAts i coh för sig så har han varit hemma för öroninflammation 4 gånger på 3 månader och et smittar ju inte. och då har han 39 g feber och ligger bara i soffan från morgon till kväll.. vissa barn kan ju ha feber mycket. Men é ju jobbigt att det é så.
    Tycker du ska prata med någon för att lugna dig själv med..

• lillangel

Va hos doktorn idag och han hade öron problem igen så han fick pencilin,tack för era svar

• vill bli mamma meddetsamma

så är det med min son också. nu har han hosta och är väldigt rosslig och har 40 graders feber. för någon vecka sen var han magsjuk och hade lika hög feber. han har alltid feber! och så ofta!

• LLiii

Min sex åring hade ofta feber när han var liten.
    På Bvc sa de att det kunde vara att "temperatur centrum" som inte var riktigt utvecklat... Inget att göra något åt och det avtog med tiden.
    Men prata du med barn läkaren, det skulle jag ha gjort!
    Lycka Till!

• FIAPIA

Vår son får hög och långvarig feber för minsta lilla förkylning. Så har det varit sen han var 6 månader och nu är han snart 3 år. Läkarna säger att det är vanligt och inget farligt. Annars är han pigg och frisk. Kolla med en barnläkare om du vill känna dig säker, klart man blir orolig i längden.

• jojjo78
    lillangel skrev 2009-05-07 23:10:43 följande:
    Han har ofta feber... säkert minst i tillfälle i månaden,kan hålla i sig några dagar varje tillfälle, de har varit så sen han va ca 6månader och nu är han 15 månader, och de är alltid 40 grader han har me, pratar ofta me läkaren om de men dom säger alltid att de bara är virus, men om man har så ofta? Jag ska kontakta en annan barnläkare men vill bara höra från andra här ifall ni känner igen er i detta?Man ska ju gå på allmäntillsåndet och han har varit glad dessa dagar trotts sin höga feber och aktiv... äter sämre dock men dricker mycket.Blir ändå undrande om de är något tokigt
    Hej här har du en till som har och haft de likadant som er. Min son är två år nu och det är likadant fortfarande han började dagis i augusti när han var ett år och de var då de satte fart och är fortfarnade likadant. Men läkare har sagt att efter ett år ska de ge sig så nu får vi se i august har de gått ett år så då bore de ge sig. Men det är inte roligt han får ju inte vara som ett normalt barn när han alltid är sjuk.
Svar på tråden Min son har ofta feber... orolig!