• Sencha

(Ni som renoverat kök:) Vad kostade er köksblandare?

Och ja, även ni som inte renoverat kök, utan bara bytt blandaren, får gärna också svara

Jag sitter och tittar runt på olika blandare, eftersom vi ska renovera vårt kök. Och det finns ju i... alla prisklasser

Jag är lite nyfiken på vad folk i allmänhet lägger på köksblandare (alltså vattenkran i köket). (Ja, jag vet att det finns MYCKET dyrare än 5000 )

Kommentera gärna. Varför valde ni som ni gjorde? Design, funktion, märke, pris?

0401 & 0807
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-08 00:18
    Kommentera också gärna hur länge ni haft den. (Eller ja, hur länge den hållit/funkat bra etc.)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden (Ni som renoverat kök:) Vad kostade er köksblandare?
  • Zixi

I Sverige kostade den närmare 3000kr, vi köpte på nätet från ett annat land för bara 1300kr. En Damixa, jätte-snygg (mer skriver jag inte för jag vill behålla min anonymitet)

• Qaroliine

Köpte en från IKEA för 300-500 kr, minns inte priset, FY fan vilket skräp {#lang_emotions_demon}
    Nästa gång blir det ordentliga grejer.

• Choklad och Nötter

Har också en från Ikea och det är verkligen skräp. Funkade bra i ca 3 år. Minns inte vad den kostade men runt 500-1000 skulle jag tro.
    I nästa kök ska vi satsa på en från ett riktigt kran-märke.

• Butterscotch

Tror att vår blandare kostade nånstans mellan 4-5000, det är en Franke. Det går att dra ut munstycket så att det kommer ut en slang som man kan skölja av hela vasken ordentligt med. Kanon!

Har haft IKEA-blandare förut och... aldrig mer.

• Sencha

*vill gärna höra fler*

0401 & 0807
  • Kampis

Köpte Hafa när de hade utförsäljning, 600 kr, ordinarie 1700!
    har inte satt in den än köket ligger i lådor ;))

• Sencha
    Kampis skrev 2009-05-08 16:23:26 följande:
    Köpte Hafa när de hade utförsäljning, 600 kr, ordinarie 1700! har inte satt in den än köket ligger i lådor ;))
    På gång snart, eller?
    0401 & 0807
  • Kampis

Haha, ja man kan ju hoppas! halva köket är gipsat, halva taket är klart och elen är nästan färdig!
    Så det är väl halvfärdigt kan man väl säga!
    Men fort går det inte, vi kan bara vara där på helgerna och jobba, och numera orkar jag inte så mycket innan jag känner mig utmattad (trots bara i v18-hur ska detta sluta)

• sommar2001

Har precis köpt en "köksblandare" till tvättstugan. Betalade 4800 kr för en FM Mattsson med spolmunstycke som är "utdragbart"
    Köpte en billig blandare en gång och det gör jag inte om..

• Marie IE B

Hade vi köpt den i svensk vvs-butik ca 3300 kr, nu beställde vi den från en dansk internetshop och betalade ca 1700 kr inkl frakt!
    Det är en Grohe "Minta"

• Sencha
    Kampis skrev 2009-05-08 16:36:07 följande:
    Haha, ja man kan ju hoppas! halva köket är gipsat, halva taket är klart och elen är nästan färdig! Så det är väl halvfärdigt kan man väl säga! Men fort går det inte, vi kan bara vara där på helgerna och jobba, och numera orkar jag inte så mycket innan jag känner mig utmattad (trots bara i v18-hur ska detta sluta)
    Låter jobbigt
    Behöver ni bo i det sedan när barnet kommit?
    0401 & 0807
  • Kampis

nej tils dess ska det vara klart, lägenheten blev uppsagd nu i månadsskiftet och barnet kommer inte förrän i okt.

Blandaren känns rejäl "seg" och bra i gängorna

• VeronicaL

Tror våran gick runt 1500:- det är en FMMs standard kran.

Svar på tråden (Ni som renoverat kök:) Vad kostade er köksblandare?