• Anonym

Svartklubb

Vet inte om det hamnar rätt nu iom att jag vill vara anonym.

Vad händer om man som privatperson går på en svartklubb och polisen gör tillslagg/rassia eller vad det kallas. Kan man som privatperson åka dit på det eller är det bara "ägarna" av klubben och de "anställda" som gör det?

• Svar på tråden Svartklubb
  • Soul

Jag har varit med om det! Jätteotäckt och vill inte vara med om det igen, men i mitt fall var de ganska ointresserade av gästerna. De tog namn och kontaktuppgifter, ställde några frågor och sen kunde vi gå. Hörde aldrig mer om det förutom att jag läste i tidningen om att klubben var stängd och de som drev den fick straff.

• Anonym

Vad var för för sorts svartklubb du var på då?

• Soul
    Anonym skrev 2009-05-08 10:20:14 följande:
    Vad var för för sorts svartklubb du var på då?
    Den där typen som är i en källare där det var billig sprit och mörkt i hörnen så man inte riktigt såg vad som pågick. Kassan var en låda med sedlar ... Jag hann bara vara där en kort stund innan, men vad jag förstår var det en del droger och spel inblandat även om jag inte såg något. Jag hade i alla fall kul så tills polisen kom.
  • Anonym

Någon annan som varit med om liknande?
    Kan inte "privatpersoner" bli åtalade för något iom att man vet om att det är en svartklubb (man blir medbrottsling) och inte meddelat polisen?

Svar på tråden Svartklubb