• Pebbels1

Var kan man köpa ostkräm?

Är det någon som vet var man som privatperson kan köpa ostkräm?
    Sommarjobbade i ett storkök och fick smak för denna underbara kräm... är helt suverän att ha i potatisgratäng och i smörgåstårta t.ex.
    Vet att storkök kan köpa detta i storförpackningar, men en sån jätteförpackning hinner man ju inte göra av med innan den blir dålig.
    Hoppas nån kan hjälpa mig.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Var kan man köpa ostkräm?
  • CarlHerman

Det undrar jag också. Jag har också jobbat i storkök och använt ostcreme i t ex potatisgratäng och det blir ju så fantastiskt gott! Vet att märket vi hade var Melba. Konstigt att det är så svårt (omöjligt?) att hitta ute i butikerna för det är en bra produkt som säkert många skulle köpa.

• mosterYster

Går det inte göra egen, eller hitta något liknande?

Vad för typ av ostkräm var det? Konsistens so smältost (mjukost) eller som färskost eller mer tunnflytande, som tjock hollandaisesås?

• Angel1978

ostkräm??
    du menar inte cream cheese? Isåfall finns det ju i varenda affär..

• mosterYster

Är det inte vanlig naturell mjukost då? Smältost? Består av smält hårdost och... eh, annat

• Vhilma och Victor

Ica maxi har ju det mesta!

• mosterYster

kollar man på ingredienserna så skulle det kunna funka att späda vanlig mjukost med grädde+mjölk och få en liknande produkt

• mosterYster

Har du kollat på Willy förresten? På vissa Willys säljer de storköksförpackningar, ibland även av sånt som inte finns i vanlig familjeförpackning. Visst, det blir mycket ostcreme, men kanske du kan dela med några andra eller frysa in?

• fuxan

Kolla i butiker med utländska typ arabiska, turkiska matvaror. på turkiska heter det crem paynir och finns ofta i glasburkar, tyvärr minns jag ej märket. Om du bor i Stockholm så vet jag att det finns i Vivo Tensta. Mums!

Svar på tråden Var kan man köpa ostkräm?