• caem

V 18 och ingen mage. Är ni fler där ute?

Jag undrar verkligen när magen ska börja växa ordentligt. Visst har den ändrat form och blivit lite större men det har den varit i flera veckor. När ska det börja växa så det är märkbart att den växer?

Har tittat i galleriet på alla fina magar i samma vecka och vi tycks vara VÄLDIGT få som inte har fått magar ännu. Någon som jag som tycket det är HÖG TID för magen att komma?

• Svar på tråden V 18 och ingen mage. Är ni fler där ute?
  • lunkentuss

Jag hade ingen mage öht med första barnet i vecka 18. Det syntes först i vecka 28 ungefär och då var det inte ens tydligt om jag hade kläder... Med kläderna på dröjde det nog till vecka 30 innan det verkligen synes... Tråkigt, men till slut kom den iaf =)

• caem
    himmelsflickan skrev 2009-05-08 11:03:52 följande:
    Jag hade ingen mage öht med första barnet i vecka 18. Det syntes först i vecka 28 ungefär och då var det inte ens tydligt om jag hade kläder... Med kläderna på dröjde det nog till vecka 30 innan det verkligen synes... Tråkigt, men till slut kom den iaf =)
    Oj det är helt otroligt vilken skillnad det är mellan olika kvinnor. Hur får ens bebisen plats i magen utan att det syns liksom?? Jag är dessutom väldigt smal.
  • Issa79

Jag har inte fått så mkt mage än. Mest gas tycker jag Är i v 22 (21+6) Vid första graviditeten kan det ta lite längre tid att få mage. Men visst längtar jag efter en gravidmage. Nu ser jag mest rultig ut.

• bellsii

jag längtar oxå efter magen min är inte så stor o jag e i v . 16 på morgonen e jag platt som en pannkaka endast ef kväll syns d att jag e gravid!!

• AnnApril08

Vänta du bara, den kommer!! Min mage ploppade ut i v 22... Men det verkar ju vara väldigt olika! Är i v 27 nu och d känns som den blir större o större varje dag!!

• tolallik

Jag hade INGEN mage i v.18 utan den var helt platt. Fick t.o.m magen senare denna gång än med sonen.

~~ Oliver 050817 ~~Änglapojken f.d 070907~~ BF 090625 (v34) ~~
  • annelienuttall

Runt vecka 20 kunde man ana något på magen, om man visste om det. Men de som inte visste något såg inget. Det började synas "för alla" efter vecka 25 ungefär =)

• caem

Jag är verkligen inte ensam. :) Skönt! Men lite panikartade känslor får jag dock när jag hör andra i v. 15-16 som känner sparkar och sånt. Men tack alla för era svar. :)

• poopykins

Jag är i v.18 precis som du, min mage putar ut en del på kvällen, men annars är det inget att prata om direkt :-P Längtar också och tjatar varje dag att jag tycker att magen står stilla, och att jag vill att den ska komma ordentligt nu! :-P

Svar på tråden V 18 och ingen mage. Är ni fler där ute?