• Angels

Katt som hårar!

En av våra katter hårar något enormt JÄMT! Finns det något bra sätt att få honom att håra mindre? Borstar gör vi varje dag! Han hoppade precis ner från mitt knä och jag är helt fylld med hår nu.

• Svar på tråden Katt som hårar!
  • Chantelle

jag har katter å den ena som är korthårig men otroligt tät päls har jag kammat å kammat men de har inte blivit mindre .. men sen vart jag tipsad om furminator giisa om jag får bort päls.. han lossar inte i samma mängder längre .. samt jag har även tagit på hundarna med den ..
    verkligen något att rekomendera .. passar till kort som lång håriga djur

• Veronika

Mina katter hårar jättemycket nu. Köpte till och med sk "furminator" en speciell sort borste och det hjälper så där.
    Jag har gett upp när det gäller katthår. Dammsuger som vanligt och tar inte upp katterna om jag ska iväg någonstans, absolut inte om jag har svarta kläder. Hemma går jag ofta i mysbyxor och en tröja som jag inte är rädd om, då tar jag upp katterna.

• Chantelle
    Veronika skrev 2009-05-08 12:32:53 följande:
    Mina katter hårar jättemycket nu. Köpte till och med sk "furminator" en speciell sort borste och det hjälper så där. Jag har gett upp när det gäller katthår. Dammsuger som vanligt och tar inte upp katterna om jag ska iväg någonstans, absolut inte om jag har svarta kläder. Hemma går jag ofta i mysbyxor och en tröja som jag inte är rädd om, då tar jag upp katterna.
    lossar de jämt så mycket eller är de bara nu?
  • Angels

Han är en vanlig bondkatt. Vet inte om han alltid hårar så här mycket, då vi inte haft honom mer än några månader men under hela denna tid har han hårat enormt. Han kommer från katthemmet, så jag har ingen tidigare ägare att fråga heller.

• Birgitta2

En av våra katter fäller året om. Den andra katten gör det inte. Ett tips är att, som du redan gör, kamma och borsta katten ofta. Men ett rejält bad i månaden tar bort massor av lösa hår!!

De flesta katter fäller höst och vår. Framförallt på våren då vinterpälsen måste bort. Det tar lite tid innan det lugnar sig. Fortsätt borsta och kamma - och ge katten ett rejält bad. Glöm inte klippa klorna innan!

• J o Vs mor

Det är trist med hår, men det är enda problemet tycker jag med katterna. Jag har två stycken. Annars bidrar de till mycket i mitt liv.

Svar på tråden Katt som hårar!