• Anonym

Är det olagligt att snoka i någons mail?

Min sambo sedan 7 månader har blivit väldigt hemlig med sin mobiltelefon och med sina surfvanor. Allra helst på msn. Så fort han hör att jag går upp för trappen så börjar han klicka ner.
    Jag har tidigare (utan att snoka) sett att han skriver väldigt opassande saker till andra tjejer. Det handlar inte om sex utran det är mer att han verkligen charmar dom och ber dom att flytta in här med honom osv. Han har kvar sin profil på mötesplatsen och så sent som igår fick jag honom att ända till att han endast söker vänner. Men den smöriga texten finns kvar där han så gulligt och charmigt beskriver hur hans drömtjej ska vara osv.
    Vi har pratat om det här och han säger att han är rädd att jag ska lämna honom och då vill han inte stå ensam. Han vill kunna ha någon att trösta sig hos osv.
    Han svär över sina föräldrars liv att han inte har träffat någon men att han är "vänner" med andra kvinnor på internet medger han. Om jag visste att det bara var vänskap och inte flirtande som det faktist är skulle jag inte ha något problem med det. Men som det är nu blir det en ond cirkel. Jag känner att han inte kan släppa taget om singellivet till hundra procent och då vill inte jag släppa taget och ge mig själv till honom fullt ut.
    Hur mycket vi än pratar så kommer vi inte vidare.

Det värsta är att han ljuger om vad han gör vid datorn. Jag har SETT och frågat honom men då säger han att jag är paranoid och manisk. Han försöker hela tiden att lägga över all skuld på mig.

Det är säkert lätt för er att säga att jag ska lämna honom, han respekterar inte mig osv. Till en viss del är det sant. Men jag har flyttat så långt för hans skull och redan gett upp så mycket så visst finns det fortfarande litet hopp om att det ska bli bra, bara han är ärlig.
    Jag har en lägenhet nu i min hemkommun som jag har skaffat i smyg.
    Nu väntar jag bara på att jag ska få reda på precis allt han gör på nätet och sedan lägga fram det så att han verkligen få se att jag VET precis allt.
    Funderar på att lista ut hans lösenord på msn och ta mig in där och läsa alla hans mail så att jag har svart på vitt. Då kan han inte längre neka till det som är sanning.

Det här kanske låter helt sjukt men jag är så pass hämdlysten att jag kan göra precis vad som helst. Tycker lite synd om mig själv som gick på hans prat om barn, familj och allt annat. Tycker synd om de han försöker snärja nu också. Alla verkar vara ensamstående mammor eller riktigt unga tjejr som itne ens har gått ut skolan.
    Tror nästan att han är så desperat att han måste ha någon som har svårt för att lämna honom och han vet att om det är barn inblandade så är det svårare att ta sig ur ett förhållande.

Är det olagligt att hacka sig in på någons msn och läsa allt han har skrivit?
    Om han polisanmäler mig, hur långt straff kan jag få då?

• Svar på tråden Är det olagligt att snoka i någons mail?
  • Anonym

Vilket bs!!! Vaddå att han inte vill stå ensam ifall du lämnar honom??? Gå inte på det där!

• Anonym

"Är det olagligt att hacka sig in på någons msn och läsa allt han har skrivit?
    Om han polisanmäler mig, hur långt straff kan jag få då?"

Självklart är det olagligt. Det kallas datintrång. Om han polisanmäler dig och kan bevisa att du tagit dig in i hans inbox så kommer du med största sannolikhet att få dryga böter. Om du orsaker någon skada kan du få fängelse, men det är ovanligt och inte troligt att du skulle få för en sådan sak.

Varför går du inte ur relationen med huvudet högt, utan att läsa hans mail? Du vet ju redan att han är en skithög.

• lokisse

tror dessutom att det är olagligt att läsa andras mail även om man inte bryter sig in i datorn dom gar väll under brevsecritessen (det är ju förbjudet att läsa andras brev)

• Anonym (gör det)

Jag kan säga att jag hacka mig in på sambons mail och andra ställen....lösenorden? jo jag va så jävla grym att jag stod oftast i samma rum när han logga in.....Jag sneeeeglade ( inte glodde utan smygtittade ) på vilka tangenter han använde....tog kanske en månad för att lära mig ett lösenord....eftersom han skrev rätt snabbt men jag tog o memorera en tangent i taget..tills slut hade ja hela hans lösenord...

Vet inte om jag är stolt eller inte....men kan säga att jag ångrar det inte med tanke på vad jag HITTADE.....han va medlem på knullkontakt, hade mailkontakt me Ex som skickade nakenbilder till han, va medlem på olika dejting sidor....
    Och allt detta neka han till...så jag fick ta saken i egna händer.

• Anonym

Jag hade inte tänkt att lära mig hans lösenord genom att smygtitta, han är i alla fall väldigt noga med att dölja det. Men jag hade tänkt att klicka på "glömt lösenord" vid inloggningen och sedan välja ut ett nytt. Han har en alternativ e-postadress som återställningen kommer att skickas till och den mailen är helt öppen. Ingen inloggning krävs alls eftersom att det är outlook eller vad det heter.

Varför vill jag göra det här??

Jag är sjukt hämdlysten och vill verkligen trycka ner honom och få honom att må lika dåligt som jag har gjort. Det skulle vara så skönt att bara kunna lägga fram allt som han har skrivit och kräva en förklaring och en ursäkt av honom.
    Funderade ett tag på att pressa honom på pengar (han har ganska känsliga yrken och har en bra inkomst) för jag har en del fakta och bevis om honom som skulle ge honom jobbiga konsekvenser om det kom ut. Men det verkar lite för extremt.

Han kommer ju hur som helst att få reda på att jag har fixat hans msn så då får jag väl ta mitt straff för det.. Men då kan jag alltid köra med utpressningsbiten... om han vill anmäla alltså.

• lokisse

jag far väll bara hoppas att du aker dit rejält! och att din hämnd är värd att sita inne för. du later som om du har ett masivt problem med DIG SJÄLV ga och prata med nagon

• Anonym (gör det)
    lokisse skrev 2009-05-08 13:28:09 följande:
    jag far väll bara hoppas att du aker dit rejält! och att din hämnd är värd att sita inne för. du later som om du har ett masivt problem med DIG SJÄLV ga och prata med nagon
    Menar du mig?

om du menar mig kan jag säga att vi fortfarande e sambo o har de bättre än någonsin.....han behövde bli konfronterad så han fatta hur jväla dum i hövvet han va.
  • Anonym

Inte en chans att jag kommer att åka dit. Kom ju nyss på att jag kan pressa honom. Sätter han dit mig så sätter jag dit honom.

Behandlar man mig som skit och kränker mig så får man samma behandling tillbaka.
    Han läser ju mina sms utan lov... Är inte det också olagligt?
    Är det inte olagligt att kalla någon för fitta, hora osv när man blir konfronterad? Det är väl en kränkning?

Svar på tråden Är det olagligt att snoka i någons mail?