• Småbarnsliv

Lista för oss med PCO som kämpar mot ett plus! Del 4

Här samlas alla vi som har PCO eller PCO:s och pratar om allsköns symptom, behandlingar och känslor i jakten på våra plus.

Välkomna alla gamla och nya tjejer och killar med för den delen 
    som brottas med PCO och PCO:s
    Här är länken till förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-7-133/m41198936.html
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?Simon030505, Hanna 051127 & Elias 070917?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?
  • Svar på tråden Lista för oss med PCO som kämpar mot ett plus! Del 4
  • Småbarnsliv

Någon här som behöver gå ner i vikt & vill kämpa med mig?

• inga76

Jag!! Jag kämpar som ett djur med den j-a vikten just nu. Har gått med på tappa.se och det är faktiskt inte så dumt, om man kan tänka sig att vara kalorist och inte gi-are eller så. Man får stenkoll på hur många kalorier man får i sig, och hur mycket man gör av med. Ska du börja med vikten nu eller har du hållit på ett tag?

• Småbarnsliv
    inga76 skrev 2009-05-08 14:59:53 följande:
    Jag!! Jag kämpar som ett djur med den j-a vikten just nu. Har gått med på tappa.se och det är faktiskt inte så dumt, om man kan tänka sig att vara kalorist och inte gi-are eller så. Man får stenkoll på hur många kalorier man får i sig, och hur mycket man gör av med. Ska du börja med vikten nu eller har du hållit på ett tag?
    Jag tänkte väl börja på måndag.. för i helgen är det kalas..
    Hmm jag tror inte jag kommer gå med i något sådant där, det som jag ska försöka med är att sluta småäta hela tiden & röra på mig mer... Väger ca 95 - 96 kg
  • inga76

Ja, kan man göra så och hålla det på en bra nivå så är det ju toppen! För mig räckte det inte - jag tyckte att jag drog ned, men jag gick ändå inte ned i vikt. Det är ju lite orättvist när man är PCO-are, att man gärna blir lite insulinresistent och sockersugen och lätt lägger på sig även om man inte äter så jättemycket... Men nu går det faktiskt bättre. Har gått ned två kilo senaste veckorna. Trevligt med kalas. Ska ni fira nåt särskilt?

• Småbarnsliv
    inga76 skrev 2009-05-08 15:23:25 följande:
    Ja, kan man göra så och hålla det på en bra nivå så är det ju toppen! För mig räckte det inte - jag tyckte att jag drog ned, men jag gick ändå inte ned i vikt. Det är ju lite orättvist när man är PCO-are, att man gärna blir lite insulinresistent och sockersugen och lätt lägger på sig även om man inte äter så jättemycket... Men nu går det faktiskt bättre. Har gått ned två kilo senaste veckorna. Trevligt med kalas. Ska ni fira nåt särskilt?
    Äldsta sonen blir 6 år... Eller fyllde det i tisdags
    hmm nej det är väl det att man kanske drar ner på fel sätt & det är därför som kroppen blir lite dum
  • alli79

Hej Smabarnsliv,
    lycka till med viktnedgang. Jag tankte precis som du gora det utan att ga med i nagon klubb. Jag kopte ett par bocker om PCO och det ser ut som att en GI-diet utan mycket socker verkar fungera bast for PCO. Jag har darmed slutat ata vitt brod, dricka lask och forsoker fa i mig frukt och gront istallet nar jag ar sockersugen. Notter som cashew, mandel etc ar ocksa jattebra och gott. Dessutom har jag borjat simma sa nu hoppas jag att man kan slimma ner lite.

• cooksienelle

hej tjejer!
    får jag hänga på viktjakten?

gick bra för mej först - började i februari, men nu är det helt stopp. har klättrat ner 3,2 kg, men skulle vilja ner 3 kg till. har nu stått still senaste månaden. eller rättare sagt upp ett kg vid mens och sen ner igen (som jag alltid gör), men inget mer sen.

min strategi är att promenera: 4,8 km till och från jobbet totalt och sen en runda på 4,2 km på kvällen. antagligen håller jag på att omfördela fett/muskler, men jag skulle ändå förstås vilja att det syntes lite på vågen också.

undviker (försöker verkligen i alla fall) fika, godis och snacks må-to, men är lite mindre "sträng" på helgen.

• Småbarnsliv

Idag började då det nya livet.. Det är svårt då gubben köpte hem en MASSA godis igår & jag hade ingen chans att äta upp det redan då. Men det är bara att bita ihop.. Heja mig!

Ska ut & leka med yngsta sonen sedan & gå en promenad...

• inga76

Ja, heja dig!

Välkommen Cooksienellie. Det låter ju som att du har en imponerande rutin där, med alla promenaderna!

Jag kan meddela att jag officiellt inte längre är bukfet . Mätte härom dagen och nu är jag 86 cm i midjan. Under 88 så är man visst i en annan riskgrupp för alla möjliga eländiga sjukdomar etc. Nu gäller det bara att inte tappa sugen.

• cooksienelle

grattis inga76 till det icke bukfeta nya livet :)

man kan bli lite knäpp på alla olika fack man delas in i; bmi (själv ligger jag mitt i överviktig-intervallet) å bukfet till exempel.

d e verkligen urviktigt att ta fasta på de milstolparna som man faktiskt passerar lite då och då - oavsett vad d gäller. alltför lätt att bara stirra sej blind på d man inte uppnått, eller hur?

hur går d Småbarnsliv att totalt ignorera d helt ointressanta godiset?

Svar på tråden Lista för oss med PCO som kämpar mot ett plus! Del 4