• Larissa

Gravid och opererat bort en av bisköldkörtlarna?

Någon som är eller har varit gravid och opererat bort någon av bisköldkörtlarna? eller sköldkörteln? Hur har det gått efter operationen? Inga problem med bebisen under operationen eller efter?

• Svar på tråden Gravid och opererat bort en av bisköldkörtlarna?
  • SnipSnapSnut

Hej! Jag kan tyvärr inte svara på din fråga....men undrar vad du hade för symptom när du fick operera bort den....vilka tester du tog osv?

• Larissa
    SnipSnapSnut skrev 2009-05-09 08:31:22 följande:
    Hej! Jag kan tyvärr inte svara på din fråga....men undrar vad du hade för symptom när du fick operera bort den....vilka tester du tog osv?
    I höstas fick jag väldigt ont i magen och på sjukhuset trodde läkarna att jag hade njursten. Men jag fick åka hem med medicin som gjorde det bättre. Men när jag var inne på sjukhuset så tog de massa blodprover och ett par dagar senare fick jag veta att jag hade förhöjt kalkvärde i blodet. Det hände inte så mycket efter det utan när jag blev gravid så började de ta fler och fler blodprover och jag fick samla urin under ett par dygn och det konstaterades att urinen också hade förhöjt kalk. Och för två veckor sen så hade jag en tid för ultraljud av sköld och bisköldkörtlarna och det visade sig att bisköldkörteln längst ner på vänster sida var förstorad. Så nu måste jag bestämma mig om jag ska låta mig operaras nu innan barnet kommer eller efter, båda medför vissa risker för barnet så det är inget lätt beslut. Har till på måndag att bestämma mig så jag vill gärna välja "rätt" val.
  • SnipSnapSnut

Du har inte känt av ont i leder eller mått dåligt eller så? Vad kan hända om du väntar med operation? De säger ju dock att det inte är farligt att opereras som gravid

• Larissa
    SnipSnapSnut skrev 2009-05-09 16:57:31 följande:
    Du har inte känt av ont i leder eller mått dåligt eller så? Vad kan hända om du väntar med operation? De säger ju dock att det inte är farligt att opereras som gravid
    Det enda som jag känt av är huvudvärk och att jag dricker väldigt mycket vatten. Jo, men under en sån här operation måste man bli sövd så man är ju lite orolig om det kan påverka barnet. Om jag väntar så får barnet i sig mer kalk än det behöver och när den föds så klipps ju kalket av direkt så det kan sjunka drastiskt, och då måste man ge den extra kalk.
Svar på tråden Gravid och opererat bort en av bisköldkörtlarna?