• Sjöutsikt

Kan man äta skuren och sköljd sallad på påse som gravid?

Ngn som vet?

• Svar på tråden Kan man äta skuren och sköljd sallad på påse som gravid?
  • Förälskad

Nu fattar inte jag, varför skulle man inte kunna äta det? Vad i salladen skulle kunna vara farligt?

• sabinaochErik
    Förälskad skrev 2009-05-08 17:40:03 följande:
    Nu fattar inte jag, varför skulle man inte kunna äta det? Vad i salladen skulle kunna vara farligt?
    Hahaha {#lang_emotions_dreamer}
  • Förälskad
    sabinaochErik skrev 2009-05-08 17:51:42 följande:
    Kan man äta bananer om man skalar dom?
    Nej, bara med skalet på!
  • sabinaochErik
    Sjöutsikt skrev 2009-05-08 17:37:03 följande:
    Ngn som vet?
    Jag tror att du skulle behöva gå in på livsmedelsverkets hemsida och kolla vad man kan och inte bör äta som gravid..
  • lia76

Sallad på påse rkeommenderar inte jag ens till de som inte är gravid eftersom de kan orsaka matförgiftning.
    Det är bättre att köpa sallad och fixa iordning den själv.
    Eller om man köper sallad på påse så skölj den ordentligt innan ni häller upp i en skål

Stella och Ida
  • Förälskad
    lia76 skrev 2009-05-08 18:12:41 följande:
    Sallad på påse rkeommenderar inte jag ens till de som inte är gravid eftersom de kan orsaka matförgiftning.Det är bättre att köpa sallad och fixa iordning den själv.Eller om man köper sallad på påse så skölj den ordentligt innan ni häller upp i en skål
    Matförgiftning? Menar du att vårat vackra EU-Sverige skulle sälja salladspåsar som gav oss matförgiftning?
  • sabinaochErik
    lia76 skrev 2009-05-08 18:12:41 följande:
    Sallad på påse rkeommenderar inte jag ens till de som inte är gravid eftersom de kan orsaka matförgiftning.Det är bättre att köpa sallad och fixa iordning den själv.Eller om man köper sallad på påse så skölj den ordentligt innan ni häller upp i en skål
    Kan du ju få om du fixar salladen själv också..
Svar på tråden Kan man äta skuren och sköljd sallad på påse som gravid?