• h81

tar ni avbeställningsskydd???

ska boka resa i oktober till turkiet o kom av mig på sidan där man fyller i om avbeställningsskydd... man blir ju snål... 800 spänn!!

brukar du boka med det??

• Svar på tråden tar ni avbeställningsskydd???
  • BetongMorsa

Betalar du med ditt kort kan detta skydd redan finnas där. Onödigt att dubbelboka.

• Celestial

Jag har gjort det en gång bara, i onödan visade det sig, eftersom det ingår om man har VISAkort. 

• h81

ja, jag kommer ju betala med visa kort direkt på sidan nu.... hmm... men det står inget om att det ingår..?

nazar.se

• rosenkind

usch vad irriterande! Vi bokade med visa o tog avbetalningsskydd..helt i onödan alltså!

• h81
    rosenkind skrev 2009-05-08 17:59:23 följande:
    usch vad irriterande! Vi bokade med visa o tog avbetalningsskydd..helt i onödan alltså!
    men är det verkligen så alltid på alla bolag??
  • BetongMorsa
    h81 skrev 2009-05-08 17:59:45 följande:
    men är det verkligen så alltid på alla bolag??
    Ja det ska det va. VISA har försäkring genom Folksam. Ring de isf om du har några frågor. Var ganska bra villkor tycker jag.
  • Celestial

Ja, det är så. Fast jag har aldrig sett att resebolagen informerat om det {#lang_emotions_cool}

• BetongMorsa
    Celestial skrev 2009-05-08 18:04:07 följande:
    Ja, det är så. Fast jag har aldrig sett att resebolagen informerat om det
    Nej varför skulle dem dem tjänar ju multum på dubbelförsäkrade resenärer hehe
  • Celestial
    BetongMorsa skrev 2009-05-08 18:06:21 följande:
    Nej varför skulle dem dem tjänar ju multum på dubbelförsäkrade resenärer hehe
    Precis som med tillvalet reseförsäkring, de informerar inte om att den kan ingå i hemförsäkringen {#lang_emotions_sealed}
  • Tulpanblomman

Du får kolla på din banks hemsida, för det är ju inte resebolaget som informerar om detta de vill ju sälja sina reseförsäkringar, passa på och kolla hemförsäkringen också om du nu tänkt ta resebolagets reseförsäkring.

Ha en trevlig Helg!

Svar på tråden tar ni avbeställningsskydd???