gula flytningar vid gravidtet
Jag är gravid i v 17 och besväras av gula och illaluktande flytningar,
någon som har haft samma problem? De kliar inte eller något..?
Jag är gravid i v 17 och besväras av gula och illaluktande flytningar,
någon som har haft samma problem? De kliar inte eller något..?
någon?
Jag har oxå fått mkt flytningar sen jag vart gravid ( e nu i vecka 29), dock e mina helt luktfria...luktar det illa ska du nog besöka gyn...
Jag hade det jätte mycket från mitten till slutet av graviditeten, mitt kliade som f**n, finns ju inte så mycket att göra åt det, hoppas det blir bättre!
Undrar också lite om detta..har haft gulgröna och ibland bara ljusgrön/vita flytningar. Vad kan det vara? Kliar inte och luktar inte illa..är i v22. Jag har haft det ganska länge och ska lämna odling för det nästa vecka. Är bara så rädd att det är ngt farligt. Jag har ätit penicillin en del ggr under grav, kan det bero på det, kanske blivit ngn obalans?
Förlåt ts om jag snodde din tråd lite. Någon som vet varför det kan bli grönaktiga flytningar?
låter som ni har svampinfektioner. jag skulle gå till gyn o bli undersökt. det är jättevanligt med svamp under grav, jag fick det 3 gånger o fick behandling, några dagar sen är de bra.
Kan man få grönaktiga flytningar om man har svamp?? Kliar inte svamp? Jag har aldrig haft svamp vad jag vet, men mina gröna flytningar verkar konstigt...hoppas det "bara" beror på all penicillin jag ätit. Ska som sagt lämna odling nästa vecka men ville veta om ngn annan haft samma,
någon som vet?
aa det låter ju märkligt... Gröna/gula kanske är av samma typ, hehe..
Kan man ringa gyn själv utan att gå genom barnmorskan först?
ja du kan nog ringa gyn direkt. Jag har ju tid i veckan hos bm, men är så rädd det ska vara ngt farligt för bebis med dessa grönaktiga flytningar...skumt verkligen. Har aldrig haft så. Dom brukar ju vara vita till vitgula annars..
De ökade flytningarna beror på ökad mängd östrogen + ökat blodflöde där nere. Jag har också gul-gröna flytningar, luktar ju lite då det är så mycket (men inte illa). Om det inte kliar eller luktar illa är det ingen fara.
Har frågat Bm om detta.