• Milliemolly

Althea - flipp eller flopp?

Vad säger ni om namnet Althea?

Smeknamn Thea..........

Jag gillar det mer och mer........!

• Svar på tråden Althea - flipp eller flopp?
  • wh24

jättefint namn tycker jag!! Hade en gubbe i WoW för bra tag sen som jag döpte till det :)

• JAG är BÄST

Faaast att fråga på FL är tufft vågat

Det beror ju helt å hållet på hur NI är i allt.......

• FruMorsa

En av mina bästa kompisar har precis döpt sin dotter till Althea. Tycker det är jättegulligt!

• Sthea

Vi funderade på det ett tag, men det blev bara Thea till slut. Om ni ändå bestämt att smeknamnet blir Thea, kan hon inte lika bra heta det då?

• Milliemolly

Vi har ett kort efternamn på 3 bokstäver.............

Tycker Althea är snyggt och ovanligt mot det vanliga Thea.........sambon har gillat Thea ett tag och jag gillar ovanliga namn = 2 flugor i en smäll

• Liziz

Flipp Flipp Flipp!!!
    Fast det är för att det ligger i princip högst på listan över tjejnamn till eventuella framtida barn
    Har gillat det enda sedan jag såg det på en gravsten uppe i norrland för ett par år sedan...

• Milliemolly

JAG är BÄST skrev 2009-05-08 19:49:53 följande:

Faaast att fråga på FL är tufft vågat Det beror ju helt å hållet på hur NI är i allt.......
    hurdå är i allt?

det är ju mest en rolig grej att fråga här
  • Tudor 05

Tycker Althea är fint (det hette ju larry flynts fru), men jag gillar inte idén om att man automatiskt ska ha ett smeknamn.
    Kalla henne för althea också tycker jag. Smeknamn kommer sen av kompisar, men om man som förälder vill kalla barnen för smeknamn, då håller jag nog med #5.

Svar på tråden Althea - flipp eller flopp?