Hur fort kan man känna en symtom efter ägglossning?
Hej
Som rubriken låter, hur snabbt efter en ägglossning kan man känna en symtom?
Nyfiken.... jag tror jag börjar fantisera här he he
så när märkte du något? och vad?
Hej
Som rubriken låter, hur snabbt efter en ägglossning kan man känna en symtom?
Nyfiken.... jag tror jag börjar fantisera här he he
så när märkte du något? och vad?
Hej där! Har undrat detsamma en dryg vecka, Tror jag hade ÄL typ den 30/4 eller strax innan... Har haft stark molvärk sen den 2/5 och lite andra symptom som lite ömmande bröst och även lite illamående i morse... Tycker själv att det verkar helt osannolikt att få symptom så tidigt även om det sägs att man ofta får tidigare symptom med andra barnet... Nån som vet mer???
Med första barnet kände jag symtom redan 4 dagar efter ÄL.
Med andra 7 dagar efter ÄL.
Med tredje 7 dagar efter ÄL.
OK... skumt... Borde det inte vara tvärt om?? Har hört att man ofta känner tidigare vid 2a... men så var det ju inte för dig då ;)
Det går att få symptom redan några dar efter befruktningen. Det beror på att progesteronet och östrogenet ökar i kroppen vilket framförallt påverkar brösten och kan få dem att bli ömma och göra ont,. Det är en förberedelse för att de ska börja växa. Först när ägget har fäst, dvs 7-10 dagar efter befruktningen, börjar kroppen producera HCG. Då kommer andra symptom som illamående osv.
Jag har oxo haft symtom. ÄL 4 maj och "symtom" som känsliga bröstvårtor och morgonillamående och molvärk redan den 6:e...
Nu när jag räknar på det här så är det högst osannolikt att jag skulle vara gravid. Vi hade sex 30 april och jag tog iofs inget test men kände mig till ÄL den 4 maj, spremier kan ju överleva i 6 dygn va? Hm. Får helt enkelt vänta till BIM 16 maj!
#6 gillar skarp de orden!!
VÄl bara att vänta och sen men tyvärr tror jag att jag vill sååååå mycket att jag bara inbillar mig :)
är det dock normalt att först känna illamående (typ 4 dagar efter äl) och extrem trötthet som sedan går över (trötthet kvar men inte lika mycket) efter några dagar?