• Hemlighet

Vilken nappflaska, som inte är farlig att värma i micron

Fick reda på idag att man inte skall värma ersättningen i nappflaskan i micron!
    Det är visst någe ämne som fri görs då

Vilken flaska skall jag då ha????

Jag värmer bara 30 ml/ gång så jag behöver inte en jätte flaska.

Och fri görs inte ämnet om man värmer upp ersättningen i flaskan i varmt vatten???

• Svar på tråden Vilken nappflaska, som inte är farlig att värma i micron
  • Livet e toppen

Vi använder Mam Ultivent och värmer de i micron...

• Zirup

Sorry, sorry för OT, vill passa på att fråga om Mam går att köra i diskmaskinen? Har slängt vår kartong och jag minns inte.

• Tussilago09

Ellinor Doolittle skrev 2009-05-08 21:56:59 följande:

Vi använder bl a mam, men man måste väl kunna ta vilken som helst?Vilka ämnen? Var har du hört det?
    Nej, många vanliga flaskor innehåller ett gift som heter Bisphenol A som... i kanada har de tex förbjudit såna flaskor helt.
  • Hemlighet
    Zirup skrev 2009-05-08 22:00:25 följande:
    Sorry, sorry för OT, vill passa på att fråga om Mam går att köra i diskmaskinen? Har slängt vår kartong och jag minns inte.
    Vad jag har läst nu så kan man köra den i maskinen, i övre korgen.
  • BlommyNess12

Mam Ultivent kör jag både i micron och diskmaskinen.

• Hemlighet

Vad skall jag ha för napp till den?
    Jag ger ersättning till dottern som är 2 veckor.

Jag har köpt napp på apoteket är från nyfödd och som passar typ esskas flaskor("vanlig" stl.), passar den MAM Ultivent också??

• Tussilago09
    Hemlighet skrev 2009-05-08 22:06:46 följande:
    Vad skall jag ha för napp till den?Jag ger ersättning till dottern som är 2 veckor.Jag har köpt napp på apoteket är från nyfödd och som passar typ esskas flaskor("vanlig" stl.), passar den MAM Ultivent också??
    Det finns speciella mam-nappar... köp den med en etta på. När liten är ca 3 månader byter du till den med en 2:a på...
  • BlommyNess12
    Hemlighet skrev 2009-05-08 22:06:46 följande:
    Vad skall jag ha för napp till den?Jag ger ersättning till dottern som är 2 veckor.Jag har köpt napp på apoteket är från nyfödd och som passar typ esskas flaskor("vanlig" stl.), passar den MAM Ultivent också??
    Nej, det följer med en napp som är antingen från 0 mån +
    eller 1 mån +
Svar på tråden Vilken nappflaska, som inte är farlig att värma i micron